اقتصادی

کمک 11.3 میلیارد دلاری آمریکا به مناطق تحت تسلط نیروهای جدایی‌طلب سوریه

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۲۴ کمک 11.3 میلیارد دلاری آمریکا به مناطق تحت تسلط نیروهای جدایی‌طلب سوریه

آمریکا با وجود اعمال تحریم‌های اقتصادی بر دولت سوریه، در مناطق تحت تسلط نیروهای جدایی‌طلب دموکراتیک کردستان فعالیت‌های اقتصادی قابل توجهی تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه به اجرا درآورده است.

کمک 11.3 میلیارد دلاری آمریکا به مناطق تحت تسلط نیروهای جدایی‌طلب سوریه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آمریکا با وجود اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید بر مردم و دولت سوریه باوجود هشدارها بر فاجعه‌آمیز بودن این تحریم‌ها، در مناطق تحت تسلط معارضین فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهد.

این فعالیت‌ها تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه بیش‌تر به مناطق شمال شرقی تخصیص می‌یابد که تحت تسلط نیروهای دموکراتیک کردستان سوریه است. ازآنجا‌که این نیروها به دنبال استقلال از کشور سوریه هستند به نظر می‌رسد این کمک‌‌ها در راستای افزایش فشار بر دولت سوریه انجام می‌شود.

در گزارش دولت آمریکا در رابطه با سوریه که جولای 2020 منتشر شده، آمده است که از زمان شروع درگیری‌ها در این کشور، دولت آمریکا 11.3 میلیارد دلار تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت تسلط معارضین به‌خصوص نیروهای دموکراتیک کردستان سوریه اختصاص داده است. این گزارش بیان می‌دارد که در سال جاری، دولت آمریکا 700 میلیون دلار برای کمک به این مناطق در نظر گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مسئولیت انجام برنامه‌های آمریکا در شمال شرق سوریه بر عهده آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) است که مسئولیت توسعه روابط اقتصادی و هدایت کمک‌های آمریکا در کشورهای مختلف دنیا را بر عهده دارد. علاوه بر سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، مصر، پاکستان، یمن، لیبی و بیش از 100 کشور دیگر حوزه فعالیت این آژانس است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن