اقتصادی

کیفیت پایین خدمات دستگاه‌های مرتبط با صادرات

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۵ کیفیت پایین خدمات دستگاه‌های مرتبط با صادرات

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی از ناهماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط با امر صادرات خبر داد و گفت: مشکل اصلی صادرات به کشورهای همسایه پایین بودن کیفیت و ناهماهنگی دستگاه‌های مرتبط با صادرات است.

کیفیت پایین خدمات دستگاه‌های مرتبط با صادرات

فرزاد پیل‌تن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال‌های اخیر توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اما عدم تکمیل زیرساخت‌های صادراتی و ناهماهنگی‌های مدیریتی در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی از مشکلات اصلی صادرات و توسعه تجارت است.

وی با تأکید بر اینکه ناهماهنگی مدیریتی در استان‌ها، پایانه‌ها، بازارچه‌های مرزی توسط دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و دست‌اندرکار مشکل اصلی صادرات است گفت: این مشکل به ویژه در مورد صادرات به کشورهای همسایه از جمله کشور عراق است.

پیل‌تن گفت: ناهماهنگی میان دستگاه‌‌های دست‌اندرکار در پایانه‌ها و بازارچه‌‌های مرزی عبارت است از اخذ عوارض و هزینه‌های مرتبط خدمات، ترخیص و جابه‌جایی کالا، صدور گواهینامه و انجام بازرسی فنی و امنیتی، جلوگیری از ترافیک کامیون‌ها و … که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت راه، گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و … هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات مالی مناسبی برای تجهیز زیرساخت‌های صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران در نظر گرفته شده بیان داشت: بر این اساس انتظار می‌رود تا دستگاه‌های مختلف با تعریف پروژه‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت و صادرات بیان داشت: از جمله زیرساخت‌های صادراتی سردخانه، انبار، دستگاه‌های توزین، بارانداز و پایانه‌های صادراتی است که بی‌توجهی به عدم تجهیز و تکمیل آنها مشکلاتی را برای صادرات به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن