سیاسی

گروهی که برای درمان رایگان بیماران محروم هزاران کیلومتر را طی می‌کند / درمان 3500 محروم توسط جهادگران

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۶ گروهی که برای درمان رایگان بیماران محروم هزاران کیلومتر را طی می‌کند / درمان 3500 محروم توسط جهادگران

عدم دسترسی برخی مردم مناطق محروم به دندانپزشکی و خدمات درمانی موجب شده تا گروهی پرتلاش از اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در قالب گروه جهادی « منتظران ظهور» به یاری مردم این مناطق بشتابند، این گروه جهادی در آخرین اردوی خود به 3500 نفر خدمات درمانی ارائه کرد.

گروهی که برای درمان رایگان بیماران محروم هزاران کیلومتر را طی می‌کند / درمان 3500 محروم توسط جهادگران

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس: در روزهایی که کادر درمان شبانه‌روز در بیمارستان‌های کشور برای بهبود بیماران کرونایی تلاش می‌کنند و تا پای جان؛ پای سلامت مردم ایستاده‌اند، گروه‌هایی هم هستند که با حضور در مناطق محروم، هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام می‌دهند تا مشکلات مردم این مناطق کمتر شود.

یکی از نیازهای اساسی مردم مناطق، نیازهای بهداشتی و پزشکی است، دسترسی سخت این مردم به مراکز درمانی و پزشک، مشکلات بسیاری را برای آنها به همراه داشته و متاسفانه به دلیل دور بودن مراکز درمانی از مناطق محروم و یا هزینه‌های بالای درمان، گاهی یک بیمار روزها باید درد و رنج بیماری را تحمل کند.

تغذیه نامناسب به عنوان یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های دهان و دندان دانسته شده، بر همین اساس مردم مناطق محروم به دلیل عدم برخورداری از تغذیه مناسب بیشتر درگیر بیماری‌های دهان و دندان می‌شوند و برای همین هم به شدت به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند اما هزینه‌های سنگین و دسترسی سخت به مراکز درمانی مناسب، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

توجه به این مسئله مهم اگرچه از سوی برخی مسئولان با کم‌مهری‌هایی مواجه شده اما خوشبختانه ما در کشور گروه‌ها و افرادی را داریم که همواره دستگیر محرومان بوده‌اند و برای رفع نیازهای مناطق کم‌برخوردار از جان و دل تلاش کرده‌اند.

یکی از این گروه‌ها، گروه جهادی « منتظران ظهور» است، گروهی متشکل از اساتید دانشگاه، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دندانپزشکی که مدت‌هاست با حضور در مناطق محروم به مردم این مناطق خدمات‌رسانی می‌کنند. براساس گفته مسئول گروه جهادی منتظران ظهور، این گروه، بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور است که با ۵۰۰ عضو فعال، ۱۳ سال است مشغول خدمت رسانی در ۲۰ استان کشور بوده و تا کنون بیش ۳۰۰ اردو در کشور برگزار کرده، و در کشورهایی مانند عراق و سوریه هم برنامه داشته است.

گروه جهادی منتظران ظهور، بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور است که با ۵۰۰ عضو فعال، ۱۳ سال است مشغول خدمت رسانی در ۲۰ استان کشور بوده و تا کنون بیش ۳۰۰ اردو در کشور برگزار کرده است.

مهرماه سال جاری بود که طی گزارشی درباره فعالیت این گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در زندان‌های کشور، گفتیم. اعضای این گروه در ایام شیوع کرونا به زندان‌های مختلف کشور رفتند و به صورت رایگان به بیماران بسیاری را درمان کردند.

* سفر به هرمز برای خدمت به محرومان

اعضای متعهد، پرشور و پرتلاش گروه جهادی منتظران ظهور در روزهای اخیر هم اردوی جهادی خود را در جزیره هرمز برگزار کرده و به مدت 5 روز به مردم این منطقه خدمات‌رسانی کردند.

این گروه حتی تجهیرات لازم را هم با خود به همراه می‌برد، برای برگزاری اردوی هرمز هم تجهیزات مورد نیاز این گروه جهادی ۲۷ دی ماه ۹۹ از تهران به بندرعباس ارسال شد.

یک روز بعد از ارسال تجهیرات، یک تیم پیش قراول از گروه جهادی برای بررسی وضعیت و انجام اقدامات اولیه به منطقه اعزام شد.

گروه پیش قراول بعد حضور در منطقه، درمانگاه محل فعالیت جهادگران را برای حضور تیم جهادی و آغاز فعالیت درمان، آماده کرد.

روز اول فعالیت جهادگران و پزشکان با درمان کودکان منطقه هرمز آغاز شد و در این روز کودکان بسیاری مورد معاینه قرار گرفته و درمان شدند.

دومین روز فعالیت اعضای گروه جهادی هم به ارائه خدماتی مانند برداشت کیست و … اختصاص داشت.

اعضای پرتلاش گروه جهادی منتظران ظهور در روز سوم، چهارم و پنجم فعالیت خود به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به درمان بیماران پرداختند و طی این روزها تعداد بسیار زیادی از مردم منطقه از این گروه جهادی خدمات گرفتند.

محرومیت بومیان جزیره هرمز و عدم دسترسی به دندانپزشکی و خدمات درمانی از اصلی‌ترین دلایلی بود که باعث شد، گروه جهادی منتظران ظهور به این منطقه سفر کنند.

مسئول این گروه جهادی می‌گوید اردوهای ما با هدف رفع محرومیت از کشور و افزایش بهداشت دهان و دندان و پویایی و حفظ انقلاب و نظام اسلامی و در نهایت زمینه سازی ظهور برگزار می‌شود.

* یک میلیارد تومان خدمات رسانی درمانی به محرومان

اردوی گروه جهادی منتظران ظهور در جزیره هرمز 5 روز طول کشید و در این زمان بیماری‌های دهان و دندان بسیاری از محرومان منطقه درمان شد.

در این اردو نزدیک به ۱۵۰ میلیون هزینه داشت که توسط اعضای گروه و خیرین تامین شد، ارزش مالی کار انجام شده توسط جهادگران هم بیش از یک میلیارد تومان برآورد شد.

* درمان رایگان 3500 نفر از اهالی جزیره هرمز

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان که برای بازدید از فعالیت‌های این گروه جهادی به هرمز رفته بود، با اشاره به خدمات رایگانی که بیماران ارائه شده، می‌گوید: این گروه جهادی متشکل از 30 پزشک دندانپزشک و عمومی در این مدت بیش از 3500 نفر از اهالی جزیره هرمز از لحاظ بهداشت دندان ویزیت خواهند کرد، هزینه تخصیص این اردوی جهادی بیش از 10 میلیارد ریال بوده است.

سردار سالاری با بیان اینکه دانشجویان جهادگر برای ویزیت بیماران، درمان و انجام عمل‌های سرپایی محدودیت پذیرش تعداد بیمار نداشتند، افزوده: در این اردو علاوه بر خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، پر کردن، جراحی عفونت‌های لثه و عصب کشی خدمات عمومی نظیر ختنه، کیست، برداشت زگیل و خال نیز ارائه شد.

* خدماتی که تداوم راه شهداست…

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان هم در بازدید از روند درمان بیماران، از اقدامات گروه جهادی منتظران ظهور در جزیره هرمز تقدیر کرد و فعالیت‌های جهادی آنها را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خدمات این عزیزان تداوم راه شهدا است.

* سیستان و بلوچستان مقصد بعدی گروه منتظران ظهور…

گروه جهادی منتظران ظهور که تازه اردوی هرمز را به پایان رسانده‌اند، به سرعت خود را برای برگزاری اردوی بعدی خود آماده کردند. اردوی بعدی این گروه جهادی از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه در شهرستان «دلگان» استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

اعضای این گروه جهادی، در سفر به «دلگان» استان سیستان و بلوچستان هم به محرومان منطقه، خدمات رایگان پزشکی ارائه خواهند کرد.

مطمئنا وجود چنین گروه‌هایی می‌تواند بخشی از مشکل بیماران مناطق محروم را برطرف کند و امید است با حمایت از چنین گروه‌هایی، فضا برای درمان محرومان و نیازمندان بیشتری فراهم شود.

براساس گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، «بیماری‌های دهان و دندان در رتبه دوم بیماری‌ها در کشور قرار دارد.» و مردم مناطق محروم هم به دلیل مسائل تغذیه‌ای درگیری زیادی با بیماری‌های دهان و دندان دارند بر همین اساس مهم‌ترین نیاز مناطق محروم و کم‌برخوردار استفاده از کمک‌های درمانی است. این مسئله می‌طلبد که نگاه جدی‌تری برای حمایت از گروه‌های جهادی در میان دولت، مجلس و سایر مسئولان و خیرین وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن