سیاسی

گزینه اصلح برای خارج کردن دستگاه اجرایی از باتلاق ناکارآمدی، آیت‌الله رئیسی است

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۰:۵۴ گزینه اصلح برای خارج کردن دستگاه اجرایی از باتلاق ناکارآمدی، آیت‌الله رئیسی است

جریان گام دوم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن حمایت از آیت‌الله رئیسی اعلام کرد: در این برهه تاریخی، گزینه اصلح برای خارج کردن دستگاه اجرایی کشور از باتلاق ناکارآمدی و بی‌برنامگی و سوق دادن دولت در یک مسیر تحولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب، «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» می‌باشد.

گزینه اصلح برای خارج کردن دستگاه اجرایی از باتلاق ناکارآمدی، آیت‌الله رئیسی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جریان گام دوم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم اعلام کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

با گذشت ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر حاضر، اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی و در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مثابه شب قدر انقلاب اسلامی هستیم.

میهن اسلامی عزیزمان با وجود تجربه مجاهدت‌ها و دارا بودن جهادگرانی بلندآوازه و همچنین افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در میدان‌های مختلف، اما همچنان با وضعیت مطلوب خود فاصله قابل توجه و محسوسی دارد که بی‌شک فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها و مشکلات، همواره باعث عذاب وجدان‌های آرمان‌خواه و عدالت‌محور بوده و هست.

در سوی دیگر با نگاه به فرصت‌های پیش‌رو و ظرفیت‌های بی‌بدیل دراختیار همچون خیل عظیم جوانان به‌عنوان رکن اصلی تحقق نظام اسلامی با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی و فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور، نوید آینده‌ای درخشان و امیدبخش را به همگان می‌دهد.

آنچه در این میان اهمیت غیرقابل انکاری دارد نقش پررنگ و سهم قابل توجه و قابل تامل قوه مجریه در شکل‌دهی وضعیت کشور است.

قوه مجریه به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجرایی کشور و با در اختیار داشتن عمده امکانات، منابع و قدرت بلامنازع تصمیم‌گیری برای تخصیص و توزیع منابع مادی و معنوی کشور، نقش کلیدی در هدایت کشور به سمت تعالی، رشد و پیشرفت و یا بیراهه‌های ناکارآمدی و چالش‌ها دارد. به‌طور قطع، عامل اصلی مسائل و مشکلاتی که مردم و کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سوءمدیریت و عدم اداره مطلوب و کارآمد دستگاه اجرایی کشور است و همین موضوع موجب آن شده که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردد تا بدان‌جا که مسیر و سرنوشت مردم و کشور برای سال‌های آتی نیز به آن گره خورده است.

ایجاد تحول در وضعیت فعلی کشور و حرکت و نیل به چشم‌اندازهای مطلوب، نیازمند تغییرات بنیادین در نگاه و تفکر حاکم بر دستگاه اجرایی کشور است و این امر محقق نخواهد نشد مگر با کنار گذاشتن مسیر پراشتباه دولت فعلی و روی کار آمدن نماینده و پرچمدار گفتمان مردم‌محوری، کارآمدی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد در راس قوه مجریه کشور که اهتمام و شاکله دولت را در توجه به ظرفیت‌های داخل و تعامل عزت‌مندانه با کشورهای دنیا بر مبنای حفظ منافع ملی و کرامت هویت اصیل ایرانی و بازگشت به آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی همچون عدالت، آزادی، استقلال و توجه به محرومین و مستضعفین بنا نماید.

بدون تردید با توجه به اصل جمهوریت نظام مقدس اسلامی و محوریت مردم‌سالاری و مبتنی بودن حرکت کشور بر اراده و خواست مردم، مسلط کردن گفتمان فوق، نیازمند ایجاد یک حرکت عمومی نخبگانی و مردمی با همدلی و وحدت حداکثری است و چنین امر مهمی محقق نخواهد شد مگر با پیش‌رانی جریان جوانان انقلابی در چارچوب بیانیه گام دوم و با پرچمداری شخصیتی که ضمن دارا بودن ویژگی‌های اصلی رئیس‌جمهور مطلوب این گفتمان یعنی ولایت‌مداری، داشتن روحیه عدالت‌خواهی و ضدفساد؛ دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان، معتقد به مردمی بودن و امیدوار به فضل الهی و آینده روشن، باشد تا بتواند بستر این وحدت حماسه‌ساز را فراهم سازد.

بر همین اساس جریان گام دوم که متشکل از جمعی از خیل عظیم جوانانی است که مخاطب بیانیه گام دوم و مکلف به تکالیف آن هستند با توجه به شرایط حساس کشور و نیز آرایش صحنه انتخابات پیش‌رو و همچنین درنظر داشتن مصالح، اولویت‌ها، امکان‌سنجی‌ها و ارزیابی‌های دقیق کارشناسی و تخصصی اعلام می‌دارد که در این برهه تاریخی، گزینه اصلح برای خارج کردن دستگاه اجرایی کشور از باتلاق ناکارآمدی و بی‌برنامگی و سوق دادن دولت در یک مسیر تحولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب، «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» می‌باشد. جریان گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به گزاره‌های مذکور به عنوان اصول خویش و تنها راه عزیمت به سمت نظام‌سازی اسلامی، و اعلام حمایت رسمی از «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» بعنوان گزینه «اصلح»، عموم مردم جویای حقیقت ایران اسلامی را به حمایت از ایشان در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌نماید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن