سیاسی

یادداشت دانشجویی | نقش برجسته سردار سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۲۱:۴۷ یادداشت دانشجویی | نقش برجسته سردار سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی

ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین المللی است و اینگونه جنایات تنها از سوی گروه های تروریستی تکفیری که به هیچ اصولی پایبند نیستند، انجام می شود.

یادداشت دانشجویی | نقش برجسته سردار سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، عبدالهادی ده باریزی دانشجوی بسیجی طی یادداشتی درباره نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد و تقویت مقاومت در کشورهای اسلامی و نقش ایشان در مبارزه با گروه های تروریستی نوشت: سردار سلیمانی مساله فلسطین را به عنوان یک مسئله مهم در منطقه و جهان حفظ کرد. عادی سازی روابط در دوران حاج قاسم شدنی نبود و اقدامات اخیر آمریکا در منطقه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سلیمانی در باقی ماندن مساله فلسطین به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل جهان اسلام نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این اقدامات در شرایطی رخ داد که برخی کشورهای عربی منطقه در دهه های اخیر رویکرد مبارزاتی در مساله فلسطین را کنار گذاشتند و به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آورده اند.

یکی از دلایل اصلی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی این بود که وی آمریکا و غرب را به شدت دچار خشم و ترس کرده بود. سردار دلها شخصیتی بود که مواجهه و مبارزه با پروژه و توطئه غربی ها در منطقه را هدایت و راهبری می کرد. در واقع این حاج قاسم بود که با تمام توان در برابر پروژه ای که منافع رژیم صهیونیستی در منطقه را دنبال می کرد قد علم کرده بود و با قدرت مانع از تحقق اهداف دشمنان شده بود. حاج قاسم در دو دهه اخیر به طور جدی در روند تقویت محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان عمل کرد و موفقیت‌های بسیاری نیز داشت.

در سال 2001 افغانستان به اشغال آمریکایی‌ها و ناتو درآمد و حاج قاسم در آن زمان با همکاری همه گروههای مقاومتی توانست از پیروزی آمریکایی ها یک شکست کامل بسازد و پذیرش این مساله برای واشنگتن بسیار سخت بود.

در سال 2003 نیز امریکا با اشغال عراق سعی کرد به تدریج این کشور را محل امنی جدید برای رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل کند که مجددا حاج قاسم در برابر این پروژه به مبارزه برخاست و آن را شکست داد. سردار سلیمانی عراق را به کشوری با ریشه های مقاومتی و گرایشات ضد صهیونیستی تبدیل کرد.

در سالهای اخیر نیز پس از حضور داعش در عراق این سردار سلیمانی بود که نیروهای عراقی را به صورت مستشاری مورد حمایت قرار داد. سردار سلیمانی در کنار مردم، دولت و نیروهای عراق و و سوریه توانست توطئه هایی که آمریکا در عراق و سوریه دنبال می کرد را به شکست بکشاند.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به صورت واقعی در جهان از مقاومت فلسطین حمایت کرده و ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و غده سرطانی می دانیم و نقش سردار سلیمانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مستضعفان و مظلومان منطقه بر کسی پوشیده نیست.

شهیدسلیمانی در مقابل طرح های خطرناک غربی‌ها را در راستای تجزیه منطقه ایستادگی کرد و توانست این پروژه ها را به شکست بکشاند. بر خلاف اینکه این روزها شاهد آن هستیم که حاکمان بعضی کشورهای عربی و منطقه در برابر صهیونیستها سر تعظیم فرود آورده و در آغوش دشمنان اسلام فرار می گیرند.

دشمنان در همه این تحولات سردار سلیمانی را مانع اصلی اجرای پروژه های خود می دانستند که این امر همه آنها را خشمگین کرده بود و به همین دلیل نام وی را در صدر فهرست ترورهای خود قرار داده بودند البته هیچ کس شاید فکر نمی کرد این اقدام از سوی دولت آمریکا انجام شود و این دولت جایگاه خود را را به سطح یک گروه تروریستی تنزل بدهد.

باید توجه داشت که ترور سردار سلیمانی در هنگام سفر ایشان به عراق رخ داد و در واقع نقض حاکمیت ملی عراق به صورت علنی محسوب می شود. روش ترور سردار سلیمانی یک شیوه بسیار شرورانه و کثیف بود که تنها از سوی گروههای تروریستی تکفیری که به هیچ اصولی پایبند نیستند، انجام می شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن