اجتماعی

یزد «شهر دسترس پذیر» برای «معلولان» شد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۸ یزد «شهر دسترس پذیر» برای «معلولان» شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انتخاب شهر یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر برای مناسب سازی اماکن و تسهیل رفت و آمد معلولان به مدت ۳ سال خبر داد.

یزد «شهر دسترس پذیر» برای «معلولان» شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، امروز با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این جلسه وحید قبادی دانا از انتخاب شهر یزد به عنوان «پایلوت شهر دسترس پذیر» خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه اقدامات خوبی در شواری اسلامی شهر یزد انجام شده، به طوری که مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در این شهر اجرا شده است، از طرفی هتل تراز معلولین مشهد توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می‌شود، بنابراین شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" به مدت ۳ سال انتخاب شد.

وی افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر، همچنین برگزاری نخستین جشنواره معلولین در یزد می تواند به عنوان الگو در سایر شهرداری‌های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطر نشان ساخت: اهتمام ویژه‌ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی از سوی مسؤولین، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده است که قابل تقدیر است.

قبادی دانا در ادامه این جلسه از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: براین اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بودجه تخصیص یافته برای مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت یزد را از ۸۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی همچنین یادآور شد : این معاونت آماده است تا کارگروهی برای کمیته اطلاع رسانی در خصوص مناسب سازی راه اندازی کند. همچنین این معاونت با استفاده از تجربیات کارشناسان در امر مناسب سازی، آمادگی تولید محتوا دراین زمینة را دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خواست، گزارشی از حضور اعضای دستگاه‌ها در جلسات مناسب سازی و عدم حضور برخی از دستگاه‌ها تهیه کند تا ازطریق نامه نگاری از سوی وزیر کشور به سازمان‌ها و حتی استان‌های کشور ارائه و ابلاغ شود.

*ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی

در ادامه این جلسه مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور انتخاب مسعود آسیما مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی را به عنوان دبیر کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد مناسب سازی، یک انتخاب پسندیده و مناسب دانست و گفت: دستگاه‌های زیادی ظرفیت‌های لازم برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی را دارند.

وی آموزش بدنه کارشناس در دستگاه‌ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیرهای گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است، می‌تواند به عنوان یک اقدام خوب در سایر شهرها اجرا شود.

جمالی نژاد بیان داشت: مقرر شد با هزینة شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات درخصوص مناسب سازی توسط شبکة سلامت در شهر یزد انجام شود.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: جامعه هدف سازمان بهزیستی بسیار مقدس است؛ ازاین رو با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هر کمکی ازسوی دستگاه‌ها برای این قشر کافی نیست و لازم است تا دستگاه‌ها از ظرفیت‌های خود برای کمک به این قشر استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن