اجتماعی

یک گام برای اجرای قانون جامع دفاع از حقوق معلولان

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۵ یک گام برای اجرای قانون جامع دفاع از حقوق معلولان

با امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت معلولان ناشنوا،در آینده ای نزدیک می توانند از خدمات توانبخشی بیمه سلامت استفاده کنند.

یک گام برای اجرای قانون جامع دفاع از حقوق معلولان

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس رییس سازمان بهزیستی ازامضای تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت خبرداد و گفت: این تفاهم نامه به منظور اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بسته شد.

قبادی دانا در توضیح ماده 6 قانون جامع دقاع از حقوق معلولان گفت: بر اساس این ماده، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را هم پوشش دهد.

قبادی دانا افزود:برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از افراد معلول، مبلغ 300 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف 24 تبصره 14 قانون بودجه گنجانده شده است و این تفاهم نامه برای اجرای این ماده قانونی با تامین اعتبار امضا شد.

وی در خصوص جزییات این تفاهم نامه گفت: مطابق این تفاهم نامه یک میلیون و 16 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می توانند از 8 خدمت ستاره داری که قبلا تحت پوشش پایش بیمه سلامت نبود برخوردار شوند. این هشت خدمت شامل خدمات کاردرمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک و ارزیابی دوره ای، درمان اختلالات گفتاری و زبانی و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی خواهد بود.

قبادی دانا با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه و تامین بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه عزیزان تحت پوشش می تواند از تاریخ عملیاتی شدن تفاهم نامه از این خدمات استفاده کنند، افزود:امیدواریم در قدم های بعدی سایر خدمات هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و همکاری ما با سایر بیمه های پایه افزایش پیدا کند که البته لازمه این امر افزایش اعتبارات در بودجه سال 1400 است. همین جا از مجلس محترم درخواست می کنیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

قبادی دانا تصریح کرد:با توجه به اینکه بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیاز هست، این اعتبار در سال جاری فقط 1300 میلیارد تومان بود. امیدواریم این بودجه در سال جاری افزایش پیدا کند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به افراد دارای معلولیت ارائه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن