ورزشی

۱۰ مرداد، آغاز پیکارهای کشتی بازی‌های المپیک/ اعلام برنامه مسابقات نمایندگان ایران در توکیو

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 12:37 منتشر شده در مورخ: 1400/03/26 شناسه خبر: 1743621 ۱۰ مرداد، آغاز پیکارهای کشتی بازی‌های المپیک/ اعلام برنامه مسابقات نمایندگان ایران در توکیو ۱۰ مرداد، آغاز پیکارهای کشتی بازی‌های المپیک/ اعلام برنامه مسابقات نمایندگان ایران در توکیو رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دهمین روز المپیک آغاز می‌شود و ۱۱ گوش‌شکسته ایران طی ۶ روز متوالی برابر حریفان به روی تشک می‌روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول مردادماه در توکیو آغاز می‌شود و فرنگی‌کاران ایران در ۱۰ مردادماه برابر رقبا به روی تشک می‌روند. این رقابت‌ها در ۶ وزن است که از ایران ۵ نماینده حضور دارد.

رقابت‌های وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه برگزار می‌شود که در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی و در ۱۳۰ کیلوگرم امیر میرزازاده به روی تشک می‌روند.

همچنین مسابقات وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد با حضور محمدعلی گرایی و محمدهادی ساوری برگزار می‌شود.

ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم نماینده ندارد و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه به روی تشک می‌رود.

رقابت‌های مقدماتی کشتی ساعت ۱۱ و مبارزه‌های نیمه‌نهایی از ۱۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی آغاز می‌شود. همچنین مرحله شانس مجدد و فینال هر وزن در دومین روز رقابت‌های هر وزن برگزار خواهد شد.

کشتی فرنگی برای نخستین بار در المپیک ۱۹۶۰رم با ۴ فرنگی‌کار اعزام شد و در اولین حضورش نخستین مدال کشتی فرنگی از جنس برنز توسط محمد پذیرایی تصاحب شده است. کشتی فرنگی که پای ثابت مدال‌آوری ایران در ادوار المپیک است از نخستین حضور خود تا به امروز در بازی‌ها حضور دارد.

پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی، مسابقات کشتی آزاد از ۱۳ تا ۱۶ مر دادماه در ۶ وزن برگزار می‌شود که در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد نمایندگان کشورمان در سه وزن ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت. در وزن ۵۷ رضا اطری، در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع به روی تشک می‌روند.

همچنین مبارزه‌های وزن ۷۴ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه و وزن ۹۷ و ۵۶ کیلوگرم نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود.

کشتی آزاد یکی از رکورددارترین رشته‌های ورزشی ایران در تمامی ادوار المپیک است از ۱۹۴۸ لندن تا ۲۰۲۰ توکیو. کشتی آزاد تاکنون در ۱۷ دوره حضورش در المپیک ۳۵ مدال ۶ مدال طلا ۱۳ نقره و ۱۷ برنز کسب و در رشته فرنگی ۷ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز کرده است. حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ایران را پس از ۱۶ سال در کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد.
انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1743621 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید نهال دانلود سریال جیران خرید بلیط هواپیما تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن