اقتصادی

۳۲ درصد آب استان‌های حاشیه خلیج فارس از آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۳ ۳۲ درصد آب استان‌های حاشیه خلیج فارس از آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۳۲ درصد از آب استان‌های حاشیۀ خلیج فارس از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود که ۲ درصد بیشتر از تکلیف ماده ۳۶ قانون برنامه ششم توسعه است.

۳۲  درصد آب استان‌های حاشیه خلیج فارس از آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

سید حمیدرضا کشفی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تامین منابع آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا گفت: تامین آب از منابع دریایی در قالب 2 پروژه کلان پیگیری می‌شود که یکی از آن‌ها مرتبط با تامین آب از آب‌شیرین کن است.

*تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در زمینه آب‌شیرین‌کن‌ها

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه مطابق ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو مکلف است 30 درصد از منابع آبی استان‌های حاشیه خلیج فارس را از شیرین‌سازی منابع آب دریا تامین کند، گفت: در حال حاضر با وجود اینکه برنامه ششم توسعه هنوز به انتهای زمانی خود نرسیده است، 32 درصد از آب استان‌های حاشیۀ خلیج فارس از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود که 2 درصد بیشتر از تکلیف ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه شیرین‌سازی آب دریا از طریق آب‌ شیرین‌ کن‌ها معادل 1 دلار برای هر متر مکعب است. این رقم در ایران با توجه به نیروی کار ارزان نزدیک به 80 سنت می‌رسد و همین امر منجر به نیاز به اعتبار قابل توجه برای سرپا نگه‌داشتن این واحدها است.

*4 کریدور انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی فعال می‌شود

کشفی درباره استفاده از انرژی تلف شده نیروگاه‌های تولید برق به منظور شیرین‌سازی آب دریا گفت: در شرایطی که اطراف نیروگاه تولید برق نیاز به آب داشته باشد استفاده از این شیوه می‌تواند نتایج موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد.

وی در تشریح دومین پروژه کلان استفاده از منابع آب دریا گفت: فعال‌سازی 4 کریدور به منظور انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در دستور کار قرار دارد که یکی از این کریدورهای از جنوب استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن