Categories: اجتماعی

اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی/ 4 درصد شهریه برای توانمندسازی نیروها

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۹:۱۳ اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی/ 4 درصد شهریه برای توانمندسازی نیروها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در سال‌ تحصیلی جاری خبر داد و گفت: متولی مدارس هیأت امنایی، شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور هستند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در سی‌وچهارمین اجلاس رؤسا و مدیران مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: متولی و سیاست‌گذاری مدارس هیأت امنایی، شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور هستند مخصوصا در زیست بوم جدید این موضوع مورد تأکید است؛ مدارس هیأت امنایی، مدارس دولتی است که با شیوه هیأت امنایی اداره می‌شود و تصویب برنامه، هزینه‌ها و کسب مجوز مدارس هیأت امنایی با شورای آموزش و پرورش مناطق است.

وی به فعالیت مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی با فرمان حضرت امام(ره) که فرمودند مردم را در فرهنگ شرکت دهید، شکل گرفت و یکی از جلوه‌های بارز مشارکت مردم در آموزش و پرورش است.

زینی‌وند افزود: همراهی مدیران شهرستان‌ها تضمین کننده موفقیت مدارس غیردولتی ایست؛ بنابراین تعامل و همراهی مدیران حتما لازم است و سه اصل حمایت، هدایت و نظارت را مدنظر داریم؛ در بحث حمایت، صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را راه‌اندازی کردیم که 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و 25 درصد بیمه معلمان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار حمایت با مدارس غیردولتی که از قانون عدول داشتند باید برخورد شود، گفت: طرح بالندگی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان به عنوان بسته تحولی اعلام کردیم و که در سال تحصیلی جدید اجرا می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدیم معلم مهمترین و اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است که انتخاب کادر آموزشی در مدارس غیردولتی بر عهده مؤسس است اما برخی موسسین در کیفیت نیروها کم توجهی کردند و بین آنچه که هست با آنچه توقع داریم، فاصله هست؛ بر همین اساس با هدف ارتقا و تضمین کیفیت، جذب و نگهداشت نیرو در مدارس غیردولتی و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طرح بالندگی نیروی انسانی اجرا می‌شود و انتظار داریم رؤسای مناطق به این طرح الزام کنند.

وی تصریح کرد: 4 درصد شهریه در الگوی شهریه به مدارسی تعلق می‌گیرد که تمام معلمان در این طرح توانمندسازی شرکت کنند.

زینی‌وند به طرح آبا اشاره کرد و افزود: موضوع این طرح، بازماندگان از تحصیل و جذب آنهاست؛ چرا که بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش از دغدغه مسؤولان آموزش و پرورش است و ظرفیت آموزش از راه دور پازل جذب نیروی بازمانده از تحصیل را تکمیل می‌کند و امکان بهره‌گیری از شیوه‌های جدید آموزشی و فناوری‌های نوین آموزشی در این راستا هست.

وی ادامه داد: در سال گذشته 1000 دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند و امسال 100 هزار دانش آموز را در قالب 6 هزار کلاس جذب می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام بازاریاب و ویزیتور و کارمند فروش در سپید گچ ساوه در تهران

استخدام سپید گچ ساوه سپید گچ ساوه جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از…

42 دقیقه ago

استخدام کارشناس فروش از تهران و البرز

بزرگترین مجموعه آموزشی تعمیرات خودرو کشور جهت تکمیل کادر خود از استان های تهران و…

42 دقیقه ago

استخدام منشی آشنا به حسابداری در چهل سی ماندگار بیستون در تهران

استخدام چهل سی ماندگار بیستونچهل سی ماندگار بیستون جهت تکمیل کادر خود در استان تهران…

42 دقیقه ago

استخدام کارگر انبار و کمک انباردار در هرمزگان

یک مجموعه معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان هرمزگان از افراد واجد شرایط زیر…

42 دقیقه ago

استخدام کارشناس فروش و بازاریابی در صنعتی آما در تهران و البرز

استخدام صنعتی آما صنعتی آما جهت تکمیل کادر خود در استان های تهران و البرز…

43 دقیقه ago

استخدام حسابدار، مسئول چیدمان و فروشنده در شهر دهدشت

استخدام فروشگاه آرایشی و بهداشتی رزفخری فروشگاه آرایشی و بهداشتی رزفخری جهت تکمیل کادر خود…

5 ساعت ago