Categories: اجتماعی

اقدام نوین خبرگزاری فارس در افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۸ اقدام نوین خبرگزاری فارس در افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت

افتتاح گروه تعلیم و تربیت در خبرگزاری فارس که اقدامی نوین، شایسته و سازنده در عرصه آموزش و پرورش است را به فال نیک می گیرم که می تواند علاوه بر آنکه الگویی موثر وکارآمد برای دیگر خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری باشد، نقطه عطفی در عرصه ارتباطات دستگاه عظیم تعلیم وتربیت با رسانه ها منظور شود.

گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس: امیرعباس میرزاخانی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نوشت: رسانه و به تبع آن ارتباطات نه تنها یکی از عناصر مهم و اساسی زندگی گروهی انسان است، بلکه سنگ بنای جامعه و هسته اصلی ساختمان اجتماعی هر نظام سیاسی و یکی از ابزارهای موثر و مفید در شناساندن ارزش‌ها و هنجارهای جامعه است. بدون شک با تغییر و تحولاتی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دائما در جهان رخ می دهد؛ رسانه یکی از مولفه‌های مورد نیاز در حوزه تعلیم و تربیت است که فراگیران را برای رویارویی با چالش‌ها مختلف و غیر قابل پیش بینی آماده می‌سازد.

بی تردید امروزه تحول عملکردی، تضمین کیفیت و رعایت مبتنی بر دو اصل شفافیت و پاسخگویی در دستگاه ها و سازمان ها در فرایند خدمات دهی، تولید و اثربخشی به عنصری ریشه ای و ماندگار در هر عرصه‌ای تبدیل شده است. در این میان نکته‌ای که مهم جلوه می‌کند این است که برای دستیابی به کیفیتی کارا و پاسخگویی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان، سازمان‌ها باید آن قدر به بلوغ رفتاری و عملیاتی رسیده باشند که منعکس کنندگان عملکردهای‌شان و با تکیه برکارآمدی مثبت خود، درهای سازمان را بر روی رسانه های منتقد و موافق باز گذارند و با حضوری کارشناسانه، پاسخگویِ چیستی، چرایی و چگونگی تصمیمات نظام سازمانی خود باشند. با این اوصاف برای ارزش‌گذاری به افکار مخاطبان، راه های ارتباطی و اطلاع رسانی زیادی برای دسترسی به اخبار و اطلاعات در هر نهاد و سازمانی وجود دارد، اما در برخی از مواقع، مصاحبه ها، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و کارهای خبری خبرنگاران در حوزه های مختلف، آگاهی و بصیرت جامعی را برای آدمی مهیا می کند که می‌توان از نگاهی دیگر رخدادها و رویدداها و پاسخگویی‌ها را پیگیری کرد.

وزارت آموزش و پرورش هم به لحاظ کمّی با مخاطب چهل میلیونی خود-به تعبیر مقام معظم رهبری- و هم به لحاظ ساختاری-فعالیت بیش از از 107 هزار مدرسه- از جمله نهادهایی است که به دلیل تنوع و گستردگی جامعه مخاطبان خود از سوی رسانه ها، علاوه بر فراوانی اخبار رویدادهایش، همواره از سوی خبرگزاری‌ها و مطبوعات در معرض رصد عملکرد و ارزیابی دقیق قرار دارد چرا که بیشترین مطالبات عمومی و قابل پیگیری در عرصه آموزش وجود دارد. هرچه ارتباط و تعامل این دو مولفه یعنی تعلیم و تربیت و رسانه ها بیشتر، نزدیک‌تر، پیوسته‌تر و با همکاری همدلانه‌تری همراه باشد، نقاط ضعف و قوت نظام آموزشی بهتر و موثرتر برای سیاست‌گذاران و ذی نفعان این نظام شناسایی و شناخته می شود و می تواند در برنامه ریزی های آتی چالش‌ها و ظرفیت‌ها را بهتر نمایان کند.

از این رو افتتاح گروه تعلیم و تربیت در خبرگزاری فارس که اقدامی نوین، شایسته و سازنده در عرصه آموزش و پرورش است را به فال نیک می گیرم که می تواند علاوه بر آنکه الگویی موثر وکارآمد برای دیگر خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری باشد، نقطه عطفی در عرصه ارتباطات دستگاه عظیم تعلیم وتربیت با رسانه ها منظور شود. همچنین انتظار می رود این گروه در راستای ماموریت ها و چشم اندازهای پیش بینی شده مبتنی بر اصول حرفه ای با برنامه ریزی های منسجم، هدفمند و امیدبخش به همراه صاحب‌نظران و متخصصان عرصه تعلیم و تربیت بتواند در ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی نقش موثر و مشارکت فعالی را با وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. به امید فردایی بهتر.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام آشپز ایرانی، کارگر رستوران، قناد و شیرینی‌پز و سالاد زن در اصفهان

استخدام گروه غذایی فِرِش اِستیشن گروه غذایی فِرِش اِستیشن جهت تکمیل کادر پرسنل غذای ایرانی…

47 دقیقه ago

استخدام منشی اداری در هاردستون در محدوده آرژانتین تهران

استخدام هاردستونهاردستون در تهران (منطقه ۶، آرژانتین) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان ساکن استان…

47 دقیقه ago

استخدام 8 عنوان شغلی در اکسیر پویان در تهران

استخدام اکسیر پویان اکسیر پویان جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از افراد واجد…

47 دقیقه ago

استخدام ۱۱ عنوان شغلی در صنایع فولاد شهریار تبریز در آذربایجان شرقی

استخدام صنایع فولاد شهریار تبریز صنایع فولاد شهریار تبریز جهت تکمیل کادر خود در استان…

48 دقیقه ago

استخدام کارشناس پشتیبانی شبکه عملیات و کارشناس پشتیبانی ICT در اصفهان

استخدام گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گروه صنعتی انتخاب الکترونیک جهت تکمیل کادر خود در استان…

48 دقیقه ago

استخدام کارمند اداری در زیست تخمیر در پارک فناوری پردیس تهران

استخدام زیست تخمیرزیست تخمیر در تهران (پارک فناوری پردیس) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان…

5 ساعت ago