Categories: سیاسی

حزب موتلفه طرح‌های ارزشمندی به دستگاه‌ها در حوزه امر به معروف ارائه داده است

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۱۴ حزب موتلفه طرح‌های ارزشمندی به دستگاه‌ها در حوزه امر به معروف ارائه داده است

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی از ابتدا به این فریضه اهتمام داشته و با دستگاه‌ها و نهادها تعامل خوبی برقرار کرده و طرح‌های ارزشمند و مفیدی نیز به آنها ارائه داده است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد بومیان رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در نخستین اجلاس مجازی مسئولین امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی استانها با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی و پرداختن به موضوعات مختلف امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان یک تشکل مردمی، از ابتدا به این فریضه اهتمام داشته و امر و نهی حوزه حکومتی را در اولویت فعالیت خویش قرار داده است. بر این اساس با دستگاه ها و نهادها تعامل خوبی برقرار کرده و طرح های ارزشمند و مفیدی نیز به آنها ارائه داده است.

وی به تعدادی از طرح های ارائه شده اشاره کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی تاکنون طرح هایی در زمینه معروف ها و منکرهای محیط زیست، مراکز آموزشی، ماه رمضان، اقتصاد مقاومتی، سفر، نوروز، چهارشنبه سوری، کسب و کار، مسجد، خانواده، خطبه غدیر، خطبه فدکیه، فرهنگ عاشوار و اربعین تهیه و در سه حوزه نهادهای حکومتی، فضای مجازی و محافل مردمی ارائه کرده است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: آمرین و ناهیان باید در عرصه فضای مجازی حضور هدفمند و مؤثر داشته باشند و نسبت به ترویج معروف ها و مقابله با منکرها فعالیت نمایند.

در ادامه این اجلاس، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی از پژوهشگران علوم قرآن و حدیث به تشریح انگیزه و آموزش به عنوان دو عامل اصلی اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی بهترین قدم همراهی با امام حسین(ع) را امربه معروف و نهی از منکر دانست و افزود: هدف سیدالشهدا(ع) اصلاح جامعه با ساز و کار امر به معروف و نهی از منکر و با شیوه های پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) بود.

پژوهشگر علوم قرآن و حدیث گفت: یکی از علت های عدم ورود مردم به این حوزه، عدم تمایل برای مسئولیت پذیری است. باید از کودکی احساس مسئولیت را آموزش داد. همه مسئول هستند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. برای این منظور باید با روش های مناسب، در مردم ایجاد انگیزه نماییم.

حجت الاسلام بهشتی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه آموزش داشته باشیم و از کودکی هم آغاز کنیم. در روایات 7 محور برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر شده است. 1ـ انجام فرائض توسط اطرافیان 2ـ امنیت 3ـ کسب و کار 4ـ حقوق متقابل 5 ـ محیط زیست 6 ـ انتقام از دشمن 7ـ استقلال و سامان کشور.

وی در پایان تأکید کرد: استقلال و سامان کشور و رفع مشکلات را در سایه امر به معروف و نهی از منکر است. استقرار و استمرار حکومت نیز با انجام این فریضه توسط مردم خواهد بود.

در این اجلاس تعدادی از استان ها به ارائه گزارش فعالیت هایشان پرداختند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام کارشناس R&D در تولیدی قطعات خودرو سالار گستر در نظرآباد البرز

استخدام تولیدی قطعات خودرو سالار گسترتولیدی قطعات خودرو سالار گستر در استان البرز (نظرآباد) جهت…

3 ساعت ago

استخدام سرپرست فروش شهرستان در رویا کوشان شرق در محدوده یوسف آباد تهران

استخدام رویا کوشان شرقرویا کوشان شرق در تهران (منطقه ۶، یوسف آباد) جهت تکمیل کادر…

3 ساعت ago

استخدام سوپروایزر زبان در محدوده ظفر تهران

یک مجموعه معتبر در تهران (منطقه ۳، ظفر) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان ساکن…

3 ساعت ago

استخدام 10 عنوان شغلی در مهندسی معماریک ابنیه پاسارگاد در تهران

استخدام مهندسی معماریک ابنیه پاسارگاد مهندسی معماریک ابنیه پاسارگاد جهت تکمیل کادر خود در استان…

3 ساعت ago

استخدام منشی، فشیال کار تخصصی و ماسور در یزد

یک مجموعه معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان یزد از افراد واجد شرایط زیر…

3 ساعت ago

استخدام مدیر منابع انسانی در زگال شمال در کمالشهر البرز

استخدام زگال شمالزگال شمال در استان البرز (کمالشهر) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان ساکن…

7 ساعت ago