سیاسی

تناقض‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)/ هزینه‌سازی برای اعتبار خمینی؛ نگرانی بابت نام خمینی

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ – ۰۳:۰۳ تناقض‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)/ هزینه‌سازی برای اعتبار خمینی؛ نگرانی بابت نام خمینی

رفتارهای متفاوت و متناقض مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مقاطع مختلف، باعث شده تا باورپذیریِ حساسیت شدید مسئولان این مؤسسه به عدم قید واژه «امام خمینی(ره)» در یک بیانیه دشوار شود.

تناقض‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)/ هزینه‌سازی برای اعتبار خمینی؛ نگرانی بابت نام خمینی

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: این روزها فعالیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) شدّت پیدا کرده است.

چند ساعتی از جشن باشکوه پیروزی انقلاب سپری نشده بود که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در بیانیه‌ای، آنچه حذف نام امام خمینی(ه) از بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن نامیده بود را محکوم کرد.

واکنش سریع مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام از آنجایی غیر منتظره بود که این مؤسسه در مقاطعی از جمله فتنه ۸۸ و اهانت‌های مدعیان اصلاحات به حضرت امام عمدتاً یا سکوت پیشه می‌کرد یا با فاصله قابل توجه موضع‌گیری می‌کرد.

امّا ابهام ماجرا از آنجایی بیشتر شد که مخاطبان بیانیه مؤسسه تنظیم نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با مراجعه به بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح به عنوان «بنیانگذار نستوه انقلاب» را به وضوح می‌دیدند.

با این حال، بیانیه‌ مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام درباره ادعای حذف نام امام، کلید واژه‌ای بود برای آغاز موجی که این موسسه و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب راه ‌انداختند. موسوی تبریزی،‌ عباس عبدی، و محمّد هاشمی تعدادی از چهره‌هایی هستند که طی چند روز اخیر نسبت به آنچه حذف نام امام نامیده شده، موضع‌گیری و ابراز نگرانی کرده‌اند.

گذشته از اینکه معلوم نیست ادعای غیر واقعی حذف نام امام(ره) با اهداف انتخاباتی مطرح می‌شود یا دلیل دیگری دارد، مرور عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در قبال حراست از نام و اندیشه بنیانگذار انقلاب نشان می‌دهد که نه ‌تنها این حساسیّت در مقاطع مختلفی دیده نشده، بلکه هزینه‌تراشی‌هایی نیز برای نام امام راحل صورت گرفته است.

ساخت مقبره و بارگاه اَشرافی برای امامی که به «امام کوخ‌نشینان» معروف است، نه‌تنها بهت و حیرت مردم و دلبستگان به معمار کبیر انقلاب را برانگیخت بلکه خوراک رسانه‌های معاند را نیز فراهم کرد.

خبرگزاری دویچه وله در واکنش به طرح توسعه حرم امام خمینی(ره) آن را گران قیمت‌ترین مقبره دنیا می‌نامد و با کنایه به سخنان بنیانگذار انقلاب، سعی می‌کند تا تناقض را به مخاطب خود القا کند.

توسعه حرم بنیانگذار انقلاب مورد شیطنت بی‌بی‌سی فارسی نیز قرار گرفت. رسانه ملکه انگلیس، بعد از درگذشت امیر کویت، به مقایسه مزار ساده او با حرم امام خمینی(ره) پرداخت. البته در مقابل، مقایسه‌ای از سوی این رسانه بین زندگی ساده حضرت امام و کاخ اشرافی امیر کویت در زمان حیاتشان نمی‌شود.

خبرگزاری دولتی ایسنا که غالبا مواضعش به اصلاح‌طلبان و نیز تولیت آستان امام خمینی(ره) نزدیک است نیز در گزارشی، حیرت خارجی‌ها بعد از مشاهده حرم حضرت امام خمینی (ره) را روایت می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه این خبرگزاری در تیتر خود به سبک رسانه‌های بیگانه، بنیانگذار کبیر انقلاب را مورد خطاب قرار می‌دهد و البته مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) هیچ حساسیتی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهد، به نحوی که این گزارش هنوز در خروجی این رسانه وجود دارد.

رفتارهای متفاوت و متناقض مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف، باعث شده تا باورپذیریِ حساسیت شدید مسئولان این مؤسسه به عدم قید کلمه امام خمینی(ره) در یک بیانیه دشوار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن