سیاسی

دولت به‌دنبال نسخه‌های موثر برای حل مشکل زنان‌ سرپرست‌خانوار باشد

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۳ دولت به‌دنبال نسخه‌های موثر برای حل مشکل زنان‌ سرپرست‌خانوار باشد

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: دولت در شرایط کنونی باید به دنبال نسخه‌های موثر و زودبازده برای حل مشکل باشد.

دولت به‌دنبال نسخه‌های موثر برای حل مشکل زنان‌ سرپرست‌خانوار باشد

مصفا مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در شرایطی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با مجلس در خصوص لایحه زنان سرپرست خانوار همکاری نمی‌کند که شرایط این قشر جامعه رو به وخامت است.

وی تصریح کرد: این روزها در کشور ما زنان و مادران سرپرست خانوار با مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار دست و پنجه نرم می‌کنند این در حالی است که مسئولین با ارائه لایحه هایی که با نص صریح قانون در تعارض است به دنبال فرصت کشی برای منافع سیاسی خود هستند.

این فعال دانشجویی افزود: مادری مهم ترین رسالت زنان در جامعه ایرانی اسلامی است، در حالی که این روز ها با توجه به فشارهای اقتصادی زنان به ناچار مجبور به انجام فعالیت های طولانی مدتی هستند که با توانایی های آنها نیز تناسب ندارد و از ایفای این نقش باز می‌مانند حال تصور کنید فرزندان زنان سرپرست خانوار با توجه به زندگی در مناطق حاشیه نشین شهر و عدم حضور موثر پدر به عنوان پشتوانه مالی و فشار های اقتصادی بر روی دوش مادران چگونه تربیت خواهند شد؟

مصفا ادامه داد: در واقع این فرزندان در معرض آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، خیانت و … قرار دارند که خود عامل افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار است.

وی گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا معاون اول ریاست جمهوری 7 ماه پیش موضوع زنان سرپرست خانوار را در دستور کار دولت قرار می‌دهد در حالی که این مسئله مدت هاست به دلیل عدم توجه مسئولین رو به وخامت است و امروز در آخرین سال برنامه ششم توسعه، کشور 3میلیون زن سرپرست خانوار دارد که تعداد آنها در دهه اخیر 58 درصد افزایش یافته است.

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل یادآور شد: مستمری های بهزیستی برای خانوارهای زن سرپرست به ازای هر نفر حدود 100 هزار تومان است که با توجه به نوسانات بازار، اجاره بهای مسکن و… دردی را دوا نخواهد کرد .

وی افزود: ایجاد مراکز خود اشتغالی و خود کفایی برای زنان سرپرست خانوار و همچنین خرید تضمینی محصولات آنها توسط دولت و نیز اعطای تسهیلات بیمه برای زنان سرپرست خانوار می‌تواند گامی موثر در جهت رفع مشکلات این قشر آسیب پذیر باشد. به علاوه ارائه خدمات مشاوره ای و حمایت معنوی آنها کمک شایانی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار خواهد کرد

مصفا اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت به جای جدال و مانع تراشی با مجلس بر سر منافع سیاسی در شرایط کنونی باید به دنبال نسخه‌های موثر و زودبازده برای حل مشکل باشد و هر چقدر دستگاه‌های دولتی هم راستای با هم عمل کنند نتایج مفید تری در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن