ورزشی

متن و حاشیه المپیک زیر ذره بین دولت سیزدهم/ گزینه جدید وزارت از توکیو می آید؟

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 15:44 منتشر شده در مورخ: 1400/05/15 شناسه خبر: 1757374 متن و حاشیه المپیک زیر ذره بین دولت سیزدهم/ گزینه جدید وزارت از توکیو می آید؟ متن و حاشیه المپیک زیر ذره بین دولت سیزدهم/ گزینه جدید وزارت از توکیو می آید؟ عملکرد مدیران ورزشی کشور در رویداد عظیم المپیک توکیو زیر ذره بین قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیهای المپیک توکیو و اتفاقات فرامتنی این رویداد عظیم از چشم تیزبین مسئولان و تیم جدید دولت دور نمانده و به دقت رصد می شود. علاوه بر مباحث فنی و ورزشی که مورد توجه دقیق دولت جدید قرار گرفته و برای ارزیابی آن برنامه های فراوانی دارند که بتواند چراغ روشنگری برای وزیر جدید ورزش و جوانان باشد، عملکرد مدیران ورزشی کشور نیز در این رویداد عظیم زیر ذره بین قرار گرفته است.

در المپیک توکیو جمعی از مدیران ورزشی کشور بنا به سیاق همه رویدادهای قبلی حضور پررنگی دارند؛ از مدیران کمیته ملی المپیک گرفته تا مدیران وزارت ورزش و جوانان. صرفنظر اینکه حضور برخی از این مدیران در مهمترین رویداد ورزشی دنیا اساسا محل سئوال و پرسش است و اینکه با چه معیاری به توکیو اعزام شده اند و در شرح وظایف آنها پرسش های جدی وجود دارد، حضور مدیران عالی رتبه ورزش ایران از وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش قهرمانی گرفته تا رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و اتفاقات پیرامونی آنها در این المپیک مورد توجه دولت جدید قرار گرفته.

دیدار با مسئولان عالی رتبه ورزش دنیا و مذاکره با آنها یکی از اهداف جدی مدیران ورزش از حضور در المپیک است که می تواند تبعات و آثار سودمندی برای ورزش ایران به همراه داشته باشد.

به ویژه اینکه دولت سیزدهم نیاز با شعار تعامل با همه دنیا وارد کار شده و از همین رو برای این جلسات و دیدارها که می تواند به ورزش ایران کمک شایانی کند، ارزش بایسته و مهمی قائل است.

بعد از ملاقات وزیر ورزش با وزیر ورزش و فرهنگ چین، دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس IOC، دیدار رئیس فدراسین شنا، شیرجه و واترپلو با رئیس کل فینا، دیدار معوان ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با نایب رئیس IOC جزو اتفاقات و دیدارهای مهم پیرامون المپیک بود. علی نژاد با یوزای چینگ نایب رئیس IOC دیدار کرد و در این دیدار صحبتهای مفیدی درباره همکاری ایران و کمیته بین المللی المپیک مطرح شد. در این دیدار در مورد شرایط همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران با کمیته بین المللی صحبت شد.

مهدی علی‌نژاد در این دیدار با توضیح شرایط کاروان ورزشی ایران در المپیک و کسب بیشترین سهمیه تاریخ ورزش ایران در اداور المپیک که با وجود پاندمی کرونا میسر شد، درباره تعامل و همکاری دو کشور ایران و چین صحبتهای مهمی انجام داد. با توجه به ملیت چینی یوزای چینگ و البته و روابط حسنه اقتصادی و سیاسی دو کشور و سند همکاری میان دو کشور، علی نژاد به چینگ پیشنهاد داد که این توافقنامه به حوزه ورزش نیز تسری پیدا کند.

در این دیدار مهدی علی‌نژاد به روابط خوب دو کشور ایران و چین اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دادم در راستای سند همکاری و استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین، در مورد ورزش هم همکاری موثری صورت بگیرد و ورزش را نیز در این سند ببینیم و ایشان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و قرار شد با رئیس کمیته المپیک چین صحبتی داشته باشند تا در آینده نزدیک طرفین پیگیری‌های لازم را برای رسیدن به این مهم انجام دهند.

همین نگاه اصولی به مباحث بنیادین کشور و استفاده بهینه از فرصت های موجود در راستای سیاست های اساسی ایران، از نگاه تیزبینانه دولت سیزدهم دور نمانده و سبب شد تا مهدی علی نژاد به عنوان یک گزینه جدی برای اداره ورزش کشور مورد بررسی و توجه دولت جدید قرار بگیرد.

ارتباط نزدیک و صمیمی علی نژاد با روسای فدراسیون های ورزشی، تسلط به ۲ زبان انگلیسی و عربی، آشنایی با دیپلماسی ورزشی و حوزه بین المل ورزش موجب شده تا وی که از نخبگان علمی و ورزشی محسوب می شود، در میان گزینه های وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

علی نژاد که از منظر سیاسی، فردی فراجناحی و صرفا مدیری ورزشی است ورزش ووشو را که متعلق به کشور چین است در ایران از ورزش رزمی درجه ٣ و رتبه ۱۳ جهان به مقام قهرمانی جهان رسانده و در حوزه ورزش قهرمانی نیز عملکرد مورد قبولی داشته. از طرفی نزدیک به دو سال در مهمترین صندلی وزارت ورزش و جوانان یعنی معاونت قهرمانی فعالیت کرده و از نزدیک با مشکلات، چالش ها و دغدغه های وزارت ورزش آشناست.

از همین رو نام علی نژاد با این سوابق در کنار بقیه گزینه هایی که این روزها برای تصدی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده اند، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1757374 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید نهال دانلود سریال جیران تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن