سیاسی

مرحوم آیت‌الله یزدی تفکری عمیق در اسلام، سیاست داشت

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۳ مرحوم آیت‌الله یزدی تفکری عمیق در اسلام، سیاست داشت

جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی در حوزه اخلاق دارای سینه ای فراخ بودند و تفکری عمیق در اسلام، سیاست و جامعه شناختی داشتند.

مرحوم آیت‌الله یزدی تفکری عمیق در اسلام، سیاست داشت

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی مدیران در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه رحلت آیت الله یزدی موجی از اندوه و تاثر را در حوزه های علمیه و سطح جامعه پدید آورد. ایشان شخصیتی بودند که نقش بسزائی در ارتقاء مبارزات ملت ایران علیه رژیم سفاک شاه داشتند و بارها رنج تبعیدهای طولانی و تحمل زندان و شکنجه را در راه آرمان های ملت ایران به جان خریدند. از شاگردان مبرز امام راحل (ره) بودند و در مسیر سخت مبارزاتی تا پیروزی انقلاب اسلامی پای در جای پای امام (ره)نهادند و لحظه ای امام (ره) را تنها نگذاشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همان مسیر سابق در نظام سازی و تحقق حکمرانی اسلامی با همه وجود پای در میدان نهادند و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را یاری کردند.

برعهده گرفتن ریاست دفتر امام (ره) در قم و در اختیار قراردادن منزل مسکونی خود برای سکونت امام راحل (ره)، نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته فقهای شورای نگهبان و عضو برجسته شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست قوه قضائیه و ریاست جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه از جمله مسئولیت ها، تلاش ها و مجاهدت های ایشان برای نظام سازی اسلامی بود.

مرحوم آیت الله یزدی در حوزه اخلاق دارای سینه ای فراخ بودند و تفکری عمیق در اسلام، سیاست و جامعه شناختی داشتند. کتاب های زیادی به زبان عربی و فارسی با رویکرد حکمرانی از ایشان به جای مانده است در عین حال دارای شخصیتی متواضع و زندگی ساده و بی آلایش بودند.

از دیگر ویژگی های ایشان این بود که به شدت به اصول پایبند بوده و در سخن گفتن و اتخاذ موضع در قبال انحراف از ارزش های انقلاب و اتخاذ موضع در قبال انحراف از ارزش های انقلاب اسلامی بسیار با صلابت بودند.

خداوند او را با صلحا و اولیایش محشور نماید. این ضایعه بزرگ را به حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری، همرزمان و همراهان و خانواده معزز ایشان تسلیت می گوییم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن