سیاسی

چه در تدوین و چه در اصلاح بودجه شاهد سیاسی‌کاری‌های دولت هستیم

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۰:۱۴ چه در تدوین و چه در اصلاح بودجه شاهد سیاسی‌کاری‌های دولت هستیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: چه در تدوین و چه در اصلاح لایحه بودجه 1400 شاهد سیاسی‌کاری از جانب دولت هستیم.

چه در تدوین و چه در اصلاح بودجه شاهد سیاسی‌کاری‌های دولت هستیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 گفت: لایحه بودجه سال 1400 از همان ابتدا مورد ایراد کارشناسان و صاحب نظران بود و متخصصان در این حوزه معتقد بودند که این لایحه دارای چالش‌ها و ایرادات جدی است.

وی افزود: از جمله ایرادات وارده به لایحه بودجه سال 1400 می‌توان به وجود مشکلات در حوزه منابع، واقعی نبودن درآمدها، افزایش هزینه‌ها، کاهش اعتبارات بخش عمرانی، عدم شفافیت در بخش‌های مختلف لایحه و … اشاره کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که لازم است تا اصلاحاتی در بودجه اعمال شود و اصلاحات انجام شده در لایحه بودجه نیز با همراهی و هماهنگی نمایندگان دولت که در کمیسیون حضور داشتند انجام می‌شد اما به یکباره با واکنش دولت در پایان کار اصلاح بودجه در کمیسیون تلفیق با اصلاحات ایجاد شده مواجه شدیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: نمایندگان از همان ابتدا این نگرانی را داشتند که دولت مصوبه مجلس درباره بودجه را اجرایی نکند و تبعات آن که تورم و گرانی است دامن‌گیر مردم شود و دولت این مسأله را این گونه القا کند که این نتیجه کار مجلس است.

وی افزود: چه در روند تدوین بودجه و چه در روند اصلاح آن ما شاهد سیاسی کاری از سوی دولت بوده و هستیم و رفتار دولت در این زمینه رفتار درستی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: بهتر بود از همان ابتدا کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رد می‌شد تا فرصت بهتری برای اصلاح لایحه بودجه وجود داشته باشد نه این که پس از 40 روز کلیات آن در صحن مجلس رد شود و ما با محدودیت زمان نیز مواجه شویم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن