اقتصادی

پیش بینی افزایش سفرهای جاده ای در نوروز/ عجله عامل مهم وقوع تصادفات

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۶:۳۵ پیش بینی افزایش سفرهای جاده ای در نوروز/ عجله عامل مهم وقوع تصادفات

مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: بنا بر پیش بینی های انجام یافته توسط سازمان های دست اندرکار، تعطیلات نوروز سال 1400 کشور شاهد افزایش سفرهای بین شهری و استانی خواهد بود در این راستا پرهیز از شتابزدگی در رانندگی باید در دستور کار باشد.

پیش بینی افزایش سفرهای جاده ای در نوروز/ عجله عامل مهم وقوع تصادفات

ناصر رزاق منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: سال 1399 در حالی گذشت که مشکلات عدیده از جمله ظهور ویروس کرونا جوامع بشری و جهان، از جمله ایران را احاطه و همه انسانهای کره زمین را دچار سختی، نگرانی و مخاطره کرد، تعداد قابل توجه ای از انسان ها را به کام مرگ کشاند و موجب شد تا تغییرات اساسی و جبری در شیوه و روش های زندگی ایجاد و الزام یک بازنگری بنیادی در حوزه سلامت رقم زده شود.

وی ادامه داد: کانون توجه، تفکر، رفتار و اقدامات هموطنان و مسئولان کشور در این سال به حق و ضرورت بر مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت و حیات تمرکز یافت و همچنان با قوت ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها اذعان داشت: آنچه که متاسفانه به ورطه فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شده است از دست دادن سرمایه های انسانی و اجتماعی ناشی از سوانح رانندگی بود به طوری که در 10 ماهه سال جاری 12 هزار و 888 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

وی اطهار کرد: در همین مدت 234 هزار و 389 نفر نیز در سوانح رانندگی مصدوم و مجروح شدند که حداقل 10 درصد از آنان معلول و از کار افتاده شده اند.

رزاق منش اضافه کرد: مهمتر اینکه بسیاری از این افراد نیروی کار و تولید جامعه بوده و از رده های مختلف سنی به ویژه جوانان هستند.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید، تعطیلات نوروزی و پیش بینی سفرهای بیش از سال های گذشته هموطنان، نگرانی بروز تصادفات رانندگی دو چندان است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: آمارها و تجربه سال های متمادی در سوانح رانندگی بالاخص سفرهای جاده ای در این دوره زمانی، حاکی از عجله، شتاب و سایر عوامل انسانی به عنوان عوامل مؤثر در برود تصادفات دارد بی آنکه به طور جدی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته باشد.

رزاق منش گفت: جمعیت طرفداران ایمنی راه ها به عنوان یک نهاد فعال مردمی در عرصه افزایش ایمنی حمل و نقل و سفر همچنین کاهش سوانح رانندگی در کشور تلاش می کند، این نهاد مردمی در آستانه نوروز 1400 به طور جدی و عمیقاً از مردم فهیم و همراه درخواست می کند حتماً از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات پیش رو اجتناب کنند و یا در صورت الزام به مسافرت حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین در شرایط سفر با خودروی شخصی جهت حفظ سلامت خود، خانواده و دیگران با برنامه ریزی و رعایت کامل قوانین و مقررات، اطمینان از ایمنی خودرو، استراحت کافی قبل از سفر، رانندگی با حوصله و پرهیز از عجله و شتاب با تکیه بر مسئولیت فردی و اجتماعی، را در دستور کار داشته باشند تا بدین ترتیب نام خود را جزو بخش عظیمی از رانندگان برتر ثبت و ضبط کرده و در پویش عزم ملی برای ادامه حیات این امانت الهی سهیم شده مشارکت کنند تا در سال جدید در سطح کشوری و بین المللی رکورد نوروز بدون حادثه را رقم بزنند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده هتل پرشیا بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن