سیاسی

فرصت پانزده ماهه کمیسیون قضایی برای بهره‌برداری از علائم تجاری به ثبت رسیده در مرکز ثبت

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۴:۴۵ فرصت پانزده ماهه کمیسیون قضایی برای بهره‌برداری از علائم تجاری به ثبت رسیده در مرکز ثبت

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای مهلت پانزده ماهه به منظور بهره‌ّبرداری از علائم تجاری به ثبت رسیده در مرکز ثبتی که به این منظور تشکیل شده، خبر داد و گفت:‌ پس از پایان این مهلت، افراد دیگر می‌توانند علائم تجاری مشابه را به ثبت برسانند.

فرصت پانزده ماهه کمیسیون قضایی برای بهره‌برداری از علائم تجاری به ثبت رسیده در مرکز ثبت

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس، گفت: در جلسه امروز دو ماده الحاقی به طرح حمایت از مالکیت صنعتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و کار تصویب این طرح با تصویب این دو ماده الحاقی در کمیسیون قضائی به پایان رسید تا برای بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در جریان بررسی این طرح، به منظور انجام پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تجاری‌سازی اختراعات ثبت‌شده مطابق این قانون، دولت موظف است ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، کارگروه پشتیبانی و مانع‌زدایی، تجاری‌سازی اختراعات را با ریاست و مسئولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضویت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، نیرو، امورخارجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس اتاق تعاون، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل دهد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: براساس این مصوبه، کارگروه مذکور موظف است آئین‌نامه اجرایی پشتیبانی از تجاری‌سازی اختراعات را ظرف مدت سه ماه تدیون و پس از تصویب در هیأت وزیران مطابق آن عمل کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون در جریان بررسی این طرح، مرجع ثبت اختراعات موظف است پس از ثبت اختراع، اختراعات ثبت شده را به صورت ماهانه به اطلاع کارگروه فوق‌الذکر ارسال کند.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون، کلیه علائم تجاری که مطابق این قانون به ثبت می‌رسند، ظرف مدت پانزده ماه باید به بهره‌برداری برسد و در صورت عدم بهره‌برداری ظرف مدت تعیین شده، ثبت علائم تجاری مشابه آن مجاز است.

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در پایان گفت: علاوه بر این در این جلسه طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و 10 مورد از ایرادات شورای نگهبان این طرح بررسی و اصلاح شد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن