سیاسی

روایت تسخیر و حمله به سفارتخانه ها

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ – ۰۰:۱۳ روایت تسخیر و حمله به سفارتخانه ها

روایتی از سفارتخانه هایی که در آتش خشم مردم سوختند. قطعا تعامل و تقابل نتیجه اعمالی است که دیگر کشورها انجام می دهند.

روایت تسخیر و حمله به سفارتخانه ها

جاسوسی، بمبگذاری، ترور، ایجاد آشوب و براندازی تنها گوشه ای از جنایت ها و خباثت هایی است که برخی کشورها به واسطه سفارتخانه خود در دیگر کشورها، انجام می دهند. قطعا مردم هر کشوری نسبت به خباثت ها و جنایت های دیگر کشورها علیه منافشان تاب نخواهند آورد و قطعا شعله خشمشان دامن سفارتخانه های کشورهای متخاصم را خواهد گرفت.

در این گزارش ما به بررسی ماجرای چند سفارتخانه ای که در شعله خشم مردم سوختند می پردازیم:

تسخیر سفارت آمریکا در تهران

سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 پس از آنکه ماهیت خباثت آمیز این کشور بعد از استقرار شاه مخلوع برای مردم انقلابی آشکار شده بود. همچنین پس از برملا شدن برخی تلاش های آمریکا برای شکست انقلاب و بازگردان شاه ، دانشجویان پیرو خط امام مصمم شدند که سفارت آمریکا این لانه جاسوسی را تسخیر و جاسوسان آمریکایی را دستگیر کنند.

حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی

پس از آنکه فیلمی علیه رسول خدا صل اللله علیه و آله وسلم در آمریکا پخش شد. کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی شاهد اعتراضات مسالمت آمیزی علیه این توهین بود، اعتراضات اما، پس از مدتی با دخالت نیروهای امنیتی لیبی و نیروهای پشتیبان سفارت به حمله مسلحانه انجامید.هرچند دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی بر آتش این خشونت انجامید. اما در طی این حمله خودرو حامل کریستوفر استیفنز ، سفیر آمریکا با حملات راکتی آسیب دید و منجر به کشته شدن او و برخی همراهنش شد.

حمله به سفارت آمریکا در قاهره

همزمان با اعتراضات مردم لیبی علیه فیلم سینمایی ضد رسول الله، مردم قاهره نیز در مقابل سفارت آمریکا تجمع اعتراضی کردند و در طی آن برخی مردم خشمگین از دیوار سفارت بالا رفته و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

حمله معترضین عراقی به سفارتی با 20 هزار کارمند

روز یکشنبه ۸ دی ماه 1398، سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار ، توسط ارتش آمریکا بمباران شد. در طی این بمباران 25 نفر به شهادت و بیش از 50 نفر نیز زخمی شدند.

پس از مراسم تشییع شهدای حشد الشعبی مردم و عزداران عراقی به سفارت آمریکا حمله کرده و قسمتی از دیوار سفارت را به آتش کشیدند.

ماجرای بر هم زدن جلسه ای برای ایجاد آشوب در لبنان

روز دوشنبه 29 فروردین سال 1362 ، جلسه ای با حضور فیلیپ حبیب فرستاده‌‏ ویژه‌‏ سازمان «سیا» در امور خاورمیانه، «رابرت کِلایتون ایمز» و «موریس دِرایبر» فرستاده ریگان و «رابرت دِیلون» سفیر آمریکا در بیروت و «ایلى سالم»، در سفارت امریکا در بیروت برگزار می شود. جلسه‌‌ای که قرار بود توطئه‌‏اى عظیم علیه مقاومت مردم مسلمان لبنان را طرح ریزی کند. در خلال این جلسه و در ساعت 13 و 5 دقیقه به وقت بیروت حادثه مهمی رخ میدهد و همه ماجرا را تغییر میدهد. انفجاری رخ میدهد و در جریان همه فتنه گران آمریکا به هلاکت میرسند.

حمله به سفارت اسرائیل در آنکارا

در سال 1397 یک کشاورز ترک با تراکتوری قصد ورود و حمله به سفارت اسرائیل را دارد که در نهایت به ضرب گلوله و با دخالت نیروهای امنیتی متوقف میشود.

مصری ها علیه اسرائیل

در جریان انقلاب 25 ژوئیه سال 2011 مردم مصر که به شدت از اقدامات اسرائیل خشمگین شده بودند.با تجمع در مقابل سفارت اسرائیل خواهان اخراج این اشغالگران از کشورشان میشوند و در نهایت با حمله به ساختمان سفارت و به آتش کشیدن پرچم این کشور جعلی اعلام انزجار خود را علام میکنند.

تسخیر سفارت اسرائیل در ایران

در روز 30 بهمن سال 1357 فقط چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی اسرائیل که از قوی ترین سیستم های شنود مکالمات برخودار بود، سفارت فلسطین را با حضور یاسر عرفات مستقر کردند. این در حالی بود که دولت موقت در 30 بهمن قطع کامل روابط خود با اسرائیل را اعلام کرده بود.

به آتش کشیدن پرچم سفارتهای آلمان و انگلیس در خارطوم پایتخت سودان

پس از توهین فیلم سینمایی علیه پیامبر اسلام، مردم خارطوم به شدت از این اقدام آمریکا و غرب منزجر شده و با حمله به سفارتهای آلمان و انگلیس پرچم آنجا را به آتش کشیدند.

سفارت امارات در آتش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مردم لیبی که به شدت از خیانت امارات متحده به اسلام خشمگین بودند. پس از آنکه امارات علنا روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد، مردم خشمگین لیبی با یورش به ساختمان سفارت امارات، آن را آتش زده و خواستار حمایت مقاماتشان از حقوق ملت مظلوم فلسطین شدند.

(***عکس منتشر شده از این حادثه متعلق به انفجار سال 2014 سفارت امارات است و عملا عکسی در اختیار نیست)

سفارت ترکیه در آتش خشم روس ها

پس از سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه در آسمان سوریه، صدها نفر از مردم خشمگین روسیه با تجمع مقابل سفارت ترکیه مراتب اعتراض خود را اعلام کردند و با حمله به ساختمان سفارت ، شیشه های سفارتخاته را شکستند، همچنین تلاش معترضین برای ورود به سفارت ترکیه با دخالت نیروهای امنیتی ناکام ماند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن