اجتماعی

اختصاص۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۵ اختصاص۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی

شهردار تهران با اشاره به اختصاص۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی گفت:باید پشتیبانی لازم از تولید انبوه قطار ملی صورت گیرد.

اختصاص۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو تهران و طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود که در هر بحرانی فرصتی نهفته است و به نظر ما پروژه قطار ملی مترو مصداق این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه قطار ملی مترو گفت: باید پشتیبانی لازم از تولید انبوه قطار ملی صورت گیرد.

شهردار تهران به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و بیان داشت: از نگاه شهروندان و تجربیات جهانی، آلودگی هوا مشکل اصلی همه کلانشهرها است. کلانشهرها اغلب برای حل این مشکل اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری را انجام می‌دهند اما توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک برنامه عمومی در سراسر جهان تعقیب می‌شود.

حناچی افزود:حداقل‌های توسعه حمل و نقل عمومی در شبکه مترو دنبال می‌شود که این برنامه در کشور ایران هم وجود دارد. همچنین هدف مدیریت شهری این است که ۵۰ درصد سفرهای درون شهری با مترو صورت پذیرد و فاصله زمانی قطارها به حداقل برسد.

وی اعلام کرد: ۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا کرده البته اصلی‌ترین راه تأمین منابع مالی شهرداری، اوراق مشارکت است.

شهردار تهران تاکید کرد: مدیریت شهری نگران اوراق مشارکت ۱۳۹۹ است چرا که پس از یافتن بانک عامل، مشکلات مدیریت شهری آغاز می‌شود.

حناچی با بیان اینکه امروز 2 ایستگاه مترو و تا پایان سال 2 ایستگاه دیگر و در سال ۱۴۰۰، حدود 4 ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد و با بهره برداری هر ایستگاه حدود ۳۰ هزار نفر به مسافران مترو افزوده می‌شود.

حناچی اظهارداشت: در بخش آلاینده‌های متحرک راهی جز خودروهای برقی نیست و ان شاالله همین مسیر در حوزه اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌ها و موتور برقی تعقیب خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن