سیاسی

راه اندازی پویش « کلید اینجاست» با هدف نگاه به داخل و انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۵ راه اندازی پویش « کلید اینجاست» با هدف نگاه به داخل و انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی پویش « کلید اینجاست» از سوی این تشکل گفت: از سایر تشکل های دانشجویی عوت می کنیم که به این جریان بپیوندند و به تبیین و ترویج این نگاه که مشکلات کشور راه حل داخلی دارند؛ کمک کنند.

راه اندازی پویش « کلید اینجاست» با هدف نگاه به داخل و انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰

زینب رکنی معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال در دیدار تشکل های دانشجویی، بر ایجاد یک دولت جوان حزب اللهی به عنوان راه علاج مشکلات کشور تاکید کردند. به عقیده ما باید به این مسئله در انتخابات ۱۴۰۰ توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: آنچه که مقدمه تحقق یک دولت جوان حزب اللهی هست و باعث پیشرفت و خودکفایی کشور می شود، نگاه و رویکرد جدی مسئولین به داخل و اتکا به توان داخلی متخصصین دانشگاهی است و فقط در صورتی که عزم جدی مسئولان برای تحقق این امر وجود داشته باشد می توانیم بهبود وضعیت کشور را شاهد باشیم.

این فعال دانشجویی افزود: بیش از یک دهه است که رهبری انقلاب روی مسئله خودکفایی علمی تاکید می کنند اما هنوز نیاز هست که این رویکرد در کشور تقویت شود. لذا حرف اصلی معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با مسئولینی که دنبال کلید حل مشکلات کشور از طرق دیگر هستند این است که دنبال این کلید باید در داخل گشت و همین نکته، ما را به ایده شروع جریانی دانشجویی انداخت که در آستانه انتخابات پیش رو و در راستای انتخاب فرد اصلح ، بتواند رویکرد اتکا به داخل و خودکفایی در حوزه های علمی تخصصی را به گفتمان و خواست عموم بدل کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این خودکفایی علمی ربط مستقیم با حل مشکلات معیشتی مردم دارد. الان کشور ما در حوزه های مختلف مسئله کم ندارد، از حوزه اقتصاد و مشکلات گرانی ها بگیرید تا مسائل حوزه خانواده و جمعیت و وضعیت انرژی هسته ای مان هم که حقیقتا دستاورد علمی مهمی برای این انقلاب است. مسائل حوزه کشاورزی هم که اثر مستقیم مشکلاتش بر زندگی مردم مشهود است، در حوزه علوم انسانی هم مسائلی مطرح است و متاسفانه عظم جدی و همگانی برای تحول علوم انسانی هنوز وجود ندارد.

رکنی ادامه داد: در کنار این مسائل هم می بینیم که طی یک سال اخیر، شرایط کشور با وجود کرونا مسائل را تغییر داده، مثل مشکلات آموزش مجازی که به یک چالش اساسی در نظام تربیتی ما تبدیل شده و ما معتقدیم که همه این مسائل، راه حل داخلی دارند. اما مسئولین کشور مشخص نیست کجا دنبال کلید حل این مسائل می گردند؟ در اسناد بین المللی و توافقات خارجی؟! در صورتی که کلید حل مشکلات همینجاست! به همین خاطر هم عنوان این جریان دانشجویی را "کلید اینجاست" گذاشته ایم.

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: این حرف البته قبلا اثبات هم شده است. ما نمونه های زیادی داریم که هرجا نیروهای متخصص دانشگاهی و جوانان روی مسائل دست گذاشته اند، آنها را حل کردند، در طول 41 سال دستاورد هایی داشتیم که از جهت علمی کاملا قابل دفاع است. مثل پیشرفت هایی که در علوم پزشکی داشتیم و آخرین مثالش هم تولید واکسن کرونا است. الان هم در انتخابات 1400 این باید یکی از جدی ترین خواسته های مردم از کاندیداها باشد.

رکنی افزود: این جریان سازی را ما با دو هدف اصلی در نظر داریم پیگیری کنیم، اولا ایجاد گفتمان اتکای به توان نیروهای متخصص علمی در حل مشکلات کشور، که ما این را کلید حل مشکلات مردم و زمینه ساز تحقق دولت جوان حزب اللهی می دانیم و دوم، ارائه ملاک به مردم در انتخاب فرد اصلح.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم فردی انتخاب شود که ظرفیت های علمی کشور را در حل مسائل بشناسد و در جهت ارتقای سطح علمی کشور برنامه قابل دفاع داشته باشد و ما البته در طی مطالبات و سوالات خود از کاندیداها ارائه این موضع و برنامه ریزی در بعد علمی را هم در نظر داریم. در نتیجه، ارائه این ملاک و ترویج این گفتمان در طرح کلید اینجاست، اهداف ماست و در عین حال ترویج امید و تبیین منطق امیدواری هم الان ضرورتیاست که می خواهیم از بعد علمی در این جریان سازی دنبال کنیم.

رکنی تصریح کرد: ما امید داریم به حل مشکلات. امید داریم به رسیدن به خودکفایی علمی. اما نقش مسئولین را در طی این مسیر هم داریم می بینیم که اگر رویکردشان غلط باشد چقدر آسیب زننده است. برای جریان سازی با عنوان " کلید اینجاست" ما اقداماتی را طراحی کرده ایم که در ادامه و به مرور تا انتخابات انجام شود که ان شاالله با مشارکت سایر دانشگاه ها گسترده تر خواهد شد.

وی گفت: از جمله برنامه هایی که داریم در کنار کنشگری علمی نسبت به برخی از مسائل کشور و تبیین وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب و مطالبه حل آن ها از دستگاه های مربوطه که همواره جزو دستور کار معاونت علمی بوده، به طور ویژه برای انتخابات 1400 طرح سوالاتی از کاندیداها در مورد برنامه های علمی و تخصصی شان در حل مسائل اساسی کشور است که و تلاش می کنیم تا نگاه و رویکرد کاندیداها در این حوزه شفاف سازی شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: گفت وگو با اساتید دانشگاه و تدوین مقالات علمی نیز از دیگر اقدامات است. همچنین با مشارکت و همکاری سایر دانشگاه ها امیدواریم میزگردهای تخصصی خوبی برای بیان راه حل های داخلی این مسائل و ارائه الگوی یک صحیح و رویکردی که مسئولین آینده دستگاه اجرایی برای حل داخلی مشکلات باید داشته باشند برگزار کنیم.

وی گفت: ما از سایر تشکل های دانشجویی دانشگاه های کشور هم عوت می کنیم که با عبارت مشترک " کلید اینجاست" به این جریان بپیوندند و در تبیین و ترویج این نگاه که" مشکلات کشور راه حل داخلی دارند" مشارکت فعال و طراحی اقدام داشته باشند.

رکنی اظهار داشت: همچنین از سایر گروه ها و هسته های علمی فارغ التحصیلان متخصص که دغدغه خودکفایی دارند و بر روی حل مسائل تمرکز کرده اند دعوت می کنیم در این جریان همراه باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا، به جهت اغنای فضای فکری جامعه در آستانه انتخابات، بیان راه حل ها و ارائه بهتر ملاک انتخاب ، از اساتید محترم دانشگاه ها و به ویژه بسیج اساتید هم دعوت می کنیم با دانشجویان در این جریان مشارکت و همراهی کنند.

این دانشجوی بسیجی در پایان گفت: با توجه به مجازی شدن اکثر ارتباطات در این شرایط کرونایی، انتظار داریم که با حمایت رسانه ها از این جریان، صدا و حرف دانشجویان در این حرکت بهتر شنیده شود.

انتهای پیام/

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن