اقتصادی

هشدار پایداری جو و هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی در کلانشهرها

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ – ۰۱:۰۲ هشدار پایداری جو و هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی در کلانشهرها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۸ دی افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوادر شهرهایی نظیر تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد پیش بینی می شود.

هشدار پایداری جو و هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی در کلانشهرها

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با ادامه پایداری جوی در اغلب نقاط کشور، کماکان افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه دارد.

* هشدار آلودگی هوا و هوایی ناسالم برای همه گروه‌های سنی تا ۱۸ دی در کلانشهرها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهایی نظیر تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد پیش بینی می شود.

وی افزود: بر این اساس امروز در شهرهای تهران، کرج، قم، شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ در تهران، کرج، قم و مشهد، یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ در تهران، کرج، قم و مشهد، دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در اصفهان و مشهد، سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ در تهران، کرج و قم، چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ در تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان و تبریز و پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ در تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌ها به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی و در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری افزایش غلظت آلاینده‌ها تا شرایط بسیار ناسالم وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: همچنین از ظهر امروز تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۸، افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در شهرهای تبریز، قزوین، اراک، اصفهان و مشهد، پیش بینی می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می شود مدیریت به منظور کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده‌ها، در دستور کار باشد و افراد تردد غیرضروری در سطح شهر نداشته باشند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

*هشدار افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان و توصیه به صیادان

وی اظهار کرد: از روز شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ تا پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ افزایش ارتفاع موج تا یک متر، روز شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ در نواحی مرکزی خلیج فارس و دریای عمان، روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ در خلیج فارس و دریای عمان، روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می شود.

ضیائیان با اشاره به احتمال غرق شدن قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و بروز اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل، تأکید کرد: در این راستا باید محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

* هشدار وقوع امواج در خزر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: همچنین از اواخر وقت یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ تا اواخر وقت دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵، افزایش ارتفاع موج تا یک متر روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ در غرب دریای خزر و روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ دریای خزر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا احتمال غرق شدن قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد، که توصیه می شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل، در دستور کار باشد.

* یخبندان در 23 مرکز استان

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز شنبه ۱۳ دی صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و صفر درجه است.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۲۳ مرکز استان کمینه دما سر و زیر صفر درجه است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن