سیاسی

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۶:۲۵ تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 22 فروردین) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه کلیات و 4 ماده طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مورد تصویب اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

وی درباره جزئیات این طرح افزود: در این طرح مقرر شده که بخشی از خدمات شهری و دستگاهای اجرای به مدیریت شهری و روستایی واگذار شود تا اهدافی چون توسعه پایدار، ارتقا کیفیت زندگی و گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی تحقق یابد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: باید برای تمرکز زدایی، تاب آوری و مشارکت مردم در امور عمومی، واگذاری تصدی‌های دولتی به نهادهای محلی و هماهنگ سازی ماموریت‌ها و وظایف در محدوده و حریم شهر و روستا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گیرد.

حدادی اظهار داشت: قلمرو این طرح در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش، توسعه، عمران، محیط زیست، اقتصادی شهری و روستایی به استثنای امور امنیتی، دفاعی و قضایی تعریف شده است که توسط شهرداری و دهیاری‌ها در حریم و محدودشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن