اقتصادی

فارس من|راه اندازی مجدد ۷۶۷ واحد صنعتی

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۳ فارس من|راه اندازی مجدد ۷۶۷ واحد صنعتی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیا و راه اندازی مجدد ۷۶۷ واحد صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فارس من|راه اندازی مجدد ۷۶۷ واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان جوان» خواستار حمایت دولت از سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید شدند تا از این طریق علاوه بر رشد اقتصادی کشور، شاهد اشتغالزایی نیز باشیم.

در این خصوص اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با راه اندازی مجدد این واحد‌ها برای ۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۸۰۰ مورد از آن‌ها غیر فعال و راکد است. در سال جاری احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحب اعلام کرد: با بازگشت ۷۶۷ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۵۱ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحد‌های صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحد‌های احیا شده بیش از ۵۰ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب افزود: استان تهران با ۸۱ واحد، استان اصفهان با ۶۰ واحد صنعتی و مازندران با احیای ۵۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده به طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحد‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مصاحب ادامه داد: طی یک هفته گذشته تعداد ۲۷ واحد صنعتی جدید مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: راه اندازی مجدد واحد‌های غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و… انجام شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحد‌های غیر فعال نشان می‌دهد که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال جاری نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن