سیاسی

نمایندگان دوره دوم مجلس باید براساس تخصص خود به عضویت کمیسیون‌ها درآیند

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۴ نمایندگان دوره دوم مجلس باید براساس تخصص خود به عضویت کمیسیون‌ها درآیند

نایب رئیس مجلس گفت: اگر نمایندگان راه یافته اخیر به مجلس نتوانند براساس تخصص خود وارد کمیسیون‌ها شوند حق آنها تضییع می‌شود لذا باید ظرفیت کمیسیون‌ها را افزایش دهیم تا از نظرات آنها استفاده کنیم.

نمایندگان دوره دوم مجلس باید براساس تخصص خود به عضویت کمیسیون‌ها درآیند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آبان) مجلس و در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت:‌ براساس آئین نامه داخلی مجلس در ابتدای فعالیت مجلس وضعیت کمیسیون‌ها مشخص شده و در حال حاضر ظرفیت کمیسیون‌ها تکمیل شده است.

وی افزود: در دوره‌های قبل پیش از شروع به کار مجلس انتخابات دوره دوم برگزار می‌شد اما در این دوره به دلیل کرونا نمایندگان پس از شروع به کار مجلس یازدهم وارد مجلس شدند بنابراین از فرآیند امتیازدهی برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی جا ماندند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نمایندگان دوره دوم نتوانند براساس سوابق و مدارک خود وارد کمیسیون‌ها شوند حق آنها تضییع می‌شود تصریح کرد: باید ظرفیت کمیسیون‌ها را افزایش دهیم تا این افراد بتوانند براساس جایگاه خود در کمیسیون‌های تخصصی متناسب با سابقه و تجربه خود حاضر شوند.

قاضی زاده هاشمی در تشریح دلیل ضرورت تصویب دو فوریت طرح مذکور اظهار داشت: بلاتکلیف ماندن این افراد بیش از این درست نیست و با تصویب دو فوریت می‌توان زمینه ورود هرچه سریع تر آن‌ها به کمیسیون‌های تخصصی مرتبط را فراهم کرد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن