سیاسی

ویژه‌خواری آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۵ ویژه‌خواری آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است

نماینده مردم درگز در مجلس گفت: مبارزه جدی با فساد، رانت و ویژه‌خواری که آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است، بسیار مهم است.

ویژه‌خواری آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛ حسن رزمیان مقدم در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سلام به شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی ،شهدای هسته‌ای،شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت و درود بر خانواده های آنان که چنین فرزندان غیوری را تربیت و تقدیم کرده اند و برای امت اسلامی ایران عزیز و رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران صدیق انقلاب آرزوی توفیقات الهی دارم.

نماینده درگز در مجلس مطرح کرد: ضمن محکوم کردن حرف های رئیس جمهور ترکیه؛ می‌گویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می بری و زحمت ما می داری .«آذربایجان اویاخدی، رهبری نه دایاخدی»

حفظ وحدت و یک صدایی بهترین و عاقلانه ترین گزینه برای مسئولان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از مردم شهید پرور شهرستان درگز که سومین بار به این بنده حقیر اعتماد کرده تشکر می کنم و امیدوارم با توکل بر خداوند و دعای خیر آنان فردی خدوم و صالح باشم.

رزمیان مقدم با تاکید بر لزوم حفظ وحدت دربین مسولین، تاکید کرد: در این آشفته بازار سیاست جهانی؛بهترین و عاقلانه ترین گزینه برای مسئولان حفظ وحدت، یکدلی و یک صدایی است.وحدت طبیعی ترین صلاح برای نابودی و نا امیدی دشمن است.پس متحد شوید ای مسئولان. چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم/ خانه اش ویران باد/ من اگر ما نشوم تنهایم /تو اگر ما نشوی خویشتنی.

فساد و اختلاس بدترین آفت هر حکومت است

وی ادامه داد: نمایندگان محترم! اگر تمام تلاش خود را در چندین نکته متمرکز کرده با همت و تلاش به ثمر برسانیم؛حتماً موفق ترین مجلس تاریخ را خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه فساد و اختلاس بدترین آفت هر حکومت است،مطرح کرد: مبارزه جدی با فساد،رانت،ویژه خواری که آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است،برخورد با مفسدان و متخلفان در هر پست،مقام ،نهاد و در هر جایگاهی که هستند بسیار مهم است؛ به قول مولوی؛اول ای جان دفع شر موش کن/ وانگه اندر جمع گندم کوش کن.

قیمت های سر به فلک کشیده مردم انقلابی را نگران و درمانده کرده است

رزمیان در ادامه تاکید کرد: لزوم مبارزه با گرانفروشی،قیمت های سر به فلک کشیده و مهار تورم افسارگسیخته که در یک سال اخیر به اوج خود رسیده است و دمار از روزگار مردم در آورده است؛احساس می شود و قیمت های سر به فلک کشیده مردم انقلابی و مومن را نگران و درمانده کرده است.

وی ادامه داد: پیگیری و اقدام برای انتخاب وزرای دلسوز،سالم،کارآمد،مومن و جوان بسیار مهم بوده و این یک واقعیت اجتماعی است که «الناس علی دین ملوکهم». همت و تلاش جهت رفع معضل بیکاری که دامن گیر اکثر خانواده‌های جامعه است،لازم و ضروری است.

بیان مشکلات شهرستان ،کتمان کارهای بزرگ و تحول عظیم کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کارهای عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و غیره زیادی در این ۴دهه در شهرستان من انجام شده است و بیان مشکلات شهرستان ،کتمان کارهای بزرگ و تحول عظیم کشور نیست.

نماینده درگز در مجلس با اشاره به مشکلات فعلی شهرستان محروم درگز خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم؛ دولت گرامی! آیا باور می کنید؟ ۴۲ سال بعد از انقلاب راه شهرستان از اول شب تا صبح بسته باشد،به علت نداشتن تجهیزات و ماشین آلات برف روب که همگی فرسوده و از کار افتاده است و کل بودجه دریافتی ،هزینه لوازم جانبی و تعمیر آنها می شود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم این وزارت راهِ بیراه در کشور چه کار می کند.این جاده ترانزیتی است و باید ۴۰۰ دستگاه کامیون در روز در آن رفت و آمد کند و بعضی مواقع آمبولانس در پشت گردنه باقی می ماند و بیمار زنده به رحمت خدا پیوسته از بین راه برمی گردد.

رزمیان مقدم ادامه داد: حدود ۱۵ سال پیش جاده جدید درگز – کبکان- دوغایی که ۸۰ کیلومتر فاصله را نزدیک تر می کرد،شروع شده و هنوز ۱۰ درصد آن انجام نشده است،از سال گذشته تعطیل شده است.در آن منطقه فقط با ۱۶ کیلومتر تعریض و آسفالت گردنه الله اکبر، ۲۵ روستا یعنی یک پنجم روستای شهرستان ،مشکل راه نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: آیا باورتان می شود رودخانه‌های پرآب که نعمت الهی هستند و ما شاکریم، برای بعضی زحمت شده ‌است؛فرزندان منطقه بعضی مواقع در ایاب و ذهاب و رفت و آمد به شهر و مدرسه در رودخانه غرق می‌شوند و خانواده های آن ها داغدار می‌شوند.

رزمیان اظهار کرد: مناطق درونگر و روستاهای کلاته چنار و منطقه سردسیر میانکوه فاقد گازرسانی است و همت بیشتر وزارت نفت را می طلبد. در این منطقه سردسیر هوا به ۱۵ درجه زیر صفر می رسد.

وی تاکید کرد: تعطیلی گمرک لطف آباد،خانواده‌های زیادی را بیکار و مستأصل کرده است و همت بیشتر مسئولین را می طلبد.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوابگوی جمعیت شهرستان نیست

عضومجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوابگوی جمعیت شهرستان نیست و نیاز به تکمیل و تجهیز دارد و بیماران با مشکلات فراوان روبرو هستند؛مشکل آزمایشگاه و متخصص معضل دیگر مااست که وزیر بهداشت دستور اقدام و همکاری داده اند.

رزمیان درادامه به مشکل بیمه محصولات کشاورزی اشاره و افزود: مسئولان بیمه محصولات کشاورزی در هنگام دریافت حضوری بیمه آماده و مهیا و هنگام پرداخت خسارت و گفتار کم کار هستند و حرف سالانه و روزمره آنها عدم تعلق خسارت است.

وی با اشاره به مشکل نهاده های دامی تاکید کرد: دامداران غیور ما امسال با بالاترین نرخ خرید نهاده های دامی روبرو هستند و کسی جوابگوی این نگرانی نیست. کشاورزان با کمبود و عدم دریافت بذر و کود روبرو هستند؛محصول آنان با نرخ ارزان خریداری اما پس از یک ماه قیمت بذر و کود به چند برابر قیمت افزایش پیدا کرده است.

مسکن شهری و روستایی نیمه تعطیل است

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مشکل آب کشاورزی شهرستان فقط عاملش عدم مدیریت صحیح وزارت نیرو است،مطرح کرد: دو رودخانه دائمی و دو سد بزرگ ؛یکی به خاطر نداشتن پایاب و دیگری به دلیل تعجیل ناعادلانه،دومین سال است که احداث شده و هنوز آبگیری نشده است. آب رودخانه ها را کشور همسایه استفاده می کند،آب در خانه و ما تشنه لبان می گردیم.چه کسی پاسخگوی این خسارت سنگین است.

نماینده مردم درگز درمجلس با بیان این که مسکن شهری و روستایی نیمه تعطیل است و در مقایسه با یک دهه قبل بسیار کند پیش می‌رود، مطرح کرد: عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان این عزیزان را چشم به راه گذاشته است،قصه پر غصه اداره ورزش و جوانان هم همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن