فرهنگ و هنر

برگزاری مسابقه دانشجویی کتابخوانی «حماسه حسینی»

«ادبیات عاشورایی» مقدمه ادبیات دفاع مقدس است

کانون کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» را برگزار می کند.

به گزارش مشرق، این مسابقه ویژه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی است که از کتاب «حماسه حسینی» شهید مرتضی مطهری جلد اول برگزار می شود.

کتاب حماسه حسینی شامل ۲۵ سخنرانی از استاد مطهری است که بین سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۲ ایراد شده است. انتشار مکرر این کتاب از کارآمدی این اثر در تبیین قیام عاشورا خبر می‌دهد. از نظر اثربخشی نیز باید گفت که کتاب حماسه حسینی در ردیف دیگر آثاری که به ابعاد سیاسی و اجتماعی حادثه عاشورا پرداخته‌اند قرار دارد و در تثبیت نگاه نو به نهضت امام حسین (علیه السلام) نقش عمده داشته است.

این کتاب الهام بخش این واقعیت است که حادثه عاشورا از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که می تواند در پربارتر کردن اخلاق و رفتار مخاطبان مؤثر افتد. شهید مطهری در این مجموعه تلاش کرده است تا زمینه ای مناسب را برای برخورداری بیشتر از آموزه های قیام عاشورا فراهم کند. استاد مطهری در این سخنرانی ها نشان می دهد که می توان همزمان نگاه عقلانی، نقادانه و عاطفی به حادثه عاشورا داشت به گونه ای که هیچ یک جای دیگری را تنگ نکند. می توان گفت این اثر ویژگی های شخصیتی استاد را نیز به نمایش می گذارد.

در کتاب حماسه حسینی، سخنرانی های استاد در هفت فصل تنظیم شده است. فصل اول کتاب با عنوان «حماسه حسینی» به آسیب شناسی و اصلاح نحوه مواجهه با حادثه عاشورا می پردازد.

علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه می توانند متن کتاب و سوالات مسابقه را از کانال کانون های فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی به آدرس https://t.me/kanoon_atu دانلود کنند و پاسخ خود را همراه نام، نام خانوادگی، شماره تماس و شماره دانشجویی به آدرس kanoonha_atu@ ارسال کنند.

لازم به ذکر است که مهلت ارسال پاسخ ها تا ۱۰ مهر ماه است و به سه نفر از برندگان مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: ایسنا

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن