اجتماعی

رئیس سازمان پژوهش خصم آشکار و نهان سند 2030 است/ ماجرای ایراد به کتاب فارسی اول

يکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۴ رئیس سازمان پژوهش خصم آشکار و نهان سند 2030 است/ ماجرای ایراد به کتاب فارسی اول

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بنده خصم آشکار و نهان سند 2030 هستم.

رئیس سازمان پژوهش خصم آشکار و نهان سند 2030 است/ ماجرای ایراد به کتاب فارسی اول

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مراسم رونمایی از کتاب «معارف انقلاب اسلامی» و «راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز» با بیان اینکه کتاب‌های درس عمر چند ساله دارند، گفت: اگر راهنماهای برنامه‌های درسی تحولی 11 حوزه تربیت و یادگیری تا بهمن امسال تدوین شود، شاید تا مهر 1401ـ1400 بتوانیم 20 درصد بسته‌های یادگیری را تولید کنیم و به این معنی است که 80 درصد محتواهای یادگیری هنوز عمر دارند.

وی ادامه داد: مبادا حال و هوای تحول‌گرایانه راهنماهای برنامه درسی، ما را از مهم‌ترین سند آموزش و پرورش یعنی کتب درسی غافل کند.

ملکی به ماجرای حذف کتاب قرآن از یک تصویر از صفحه کتاب فارس اول دبستان اشاره کرد و گفت: این تصویر را با تصویر کتاب سال گذشته کنار هم گذاشتند و سؤال کردند که این دو تصویر چه فرقی دارد؛ گویا در کتاب سال ۹۸ در یک تصویری، کتاب قرآن را بالای یک کتابخانه‌ای و زیر یک تلویزیون قرار دادند و همان زمان اعتراضی از حوزه علمیه شده بود که جای قرآن آنجا نیست و باید در جای برتر باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس در چاپ جدید کتاب فارسی اول دبستان با توجه به اینکه این کتاب پر از لفظ قرآن و نهج‌البلاغه است، به این نتیجه رسیدند که بالای تلویزیون جای مناسبی برای کتاب قرآن نیست و در نهایت تصویر کتاب قرآن را حذف کرده و به جای آن تصویر گلدان گذاشتند.

رئیس سازمان پژوهش ‌و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: بررسی شده است که در این کتاب، 5 تصویر از قرآن کریم، 2 تصویر از نهج‌البلاغه، 2 تصویر از مفاتیح، 2 تصویر از توضیح‌المسائل، 6 تصویر صحیفه نور، 2 تصویر از تابلوی بسم‌الله، چندین تصویر از امام(ره) و مسجد، 2 درس درباره مسجد، یک درس درباره قرآن، یک درس درباره پیامبر(ص) و یک درس درباره خاطرات امام وجود دارد.

وی افزود: منتقد خوش انصاف اینها را ندیده است و تنها حذف کتاب قرآن در یک تصویر را به ۲۰۳۰ ربط داده است، در حالی که نمی‌داند رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، خصم آشکار و نهان سند ۲۰۳۰ است.

ادامه دارد

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن