اقتصادی

باد شدید و رگبار و رعد‌و‌برق در اغلب استان‌ها و چند توصیه به دامداران و کشاورزان

پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۹:۰۵ باد شدید و رگبار و رعد‌و‌برق در اغلب استان‌ها و چند توصیه به دامداران و کشاورزان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اواخر وقت شنبه ۱۱ اردیبهشت به دلیل وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در بسیاری از استان‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام‌ها وجود دارد.

باد شدید و رگبار و رعد‌و‌برق در اغلب استان‌ها و چند توصیه به دامداران و کشاورزان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با اشاره به وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله همدان، لرستان، قم، کردستان، کرمانشاه و فارس در روز جاری، اظهار داشت: روز آینده 9 اردیبهشت در استان‌های ساحلی خزر، برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، دامنه جنوبی البرز، اردبیل، شمال فارس، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز جمعه 10 اردیبهشت در نوار شمالی و شرقی کشور، همچنین استان‌های هرمزگان، یزد، فارس و کرمان و دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان و بخش‌هایی از اصفهان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز شنبه 11 اردیبهشت در برخی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نوار شمالی کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در مناطقی که ذکر شد احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام‌ها وجود دارد که ‌توصیه می‌شود ‌پاک‌سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها و محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏‌ها و همچنین استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد مورد توجه باشد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه 12 اردیبهشت در اغلب نقاط کشور غیر از غرب و جنوب‌غرب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت:‌ آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 27 و 17 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن