ورزشی

افزایش بودجه فدراسیون و درخواست کاپیتان از رئیس مجمع/ علی‌نژاد: باید به دنبال سالن اختصاصی برای شمشیربازان باشیم

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 12:20 منتشر شده در مورخ: 1399/07/08 شناسه خبر: 1652338 مجمع فدراسیون شمشیربازی برگزار شد افزایش بودجه فدراسیون و درخواست کاپیتان از رئیس مجمع/ علی‌نژاد: باید به دنبال سالن اختصاصی برای شمشیربازان باشیم افزایش بودجه فدراسیون و درخواست کاپیتان از رئیس مجمع/ علی‌نژاد: باید به دنبال سالن اختصاصی برای شمشیربازان باشیم مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی به ریاست مهدی علی نژاد ماعوان ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون شمشیربازی به ریاست مهدی علی نژاد معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک و علیرضا خسسروی رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها نیز حضور داشتند.

این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد که ضمن ارائه به مجمع مورد تأیید قرار گرفت.

در ابتدای مجمع کلیپی از موفقیت‌های شمشیربازی پخش شد و فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون گزارشی را از روند فعالیت‌های این رشته را برای حاضرین ارائه کرد. در ادامه خزانه دار، حسابرس و بازرس فدراسیون گزارش خود را قرائت کردند.

اعضای مجمع پس از ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

در این مجمع فضل الله باقرزاده رئیس فداسیون شمشیربازی اعلام کرد که بودجه فدراسیون افزایش یافته. با توجه عملکرد فدراسیون شمشیربازی در سال‌های اخیر و کسب سهمیه المپیک تیمی در بخش سابر، بودجه این فدراسیون در سال 99 توسط وزارت ورزش و جوانان 60 درصد رشد داشت. این اتفاق در خالی رقم‌ خورد که در سال 99 وزارت ورزش و جوانان هیچ افزایش بودجه‌ای برای فدراسیون‌ها نداشته و عموما با کاهش بودجه همراه بوده و فدراسیون‌ها در بهترین حالت همان بودجه سال قبل خود را دریافت ‌می‌کنند و این نشان می‌دهد وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته دارد.

همچنین فدراسیون شمشیربازی نه تنها بدهی ندارد بلکه پس اندازی برای مواقع ضروری نیز دارد.

در این مجمع اعلام شد که در ادامه صدور مجوز برگزاری اردوها و مسابقات رشته هلی مختلف، مجوز برگزاری اردوهای تیم‌های ملی شمشیربازی صادر شده است.

طبق اعلام باقرزاده رئیس فدراسیون، برای برپایی اردوها برنامه ریزی شده اما پروتکل ها خیلی سخت است و این موضوع دغدغه همه استان‌هاست. قرار است نخستین اردو در هر سه اسلحه در ماه جاری برگزار شود.

*درخواست عابدینی از علی نژاد

همچنین مجتبی عابدینی در مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی خطاب به علی‌نژاد رییس مجمع، بیان کرد: من به آقای باقرزاده خسته نباشید می‌گویم ولی مشکلی که ما داریم، کمبود سالن است و سال‌هاست این مسئله را مطرح کرده‌ایم. اگر سالن بیشتری داشته باشیم، لیگ پویاتری نیز خواهیم داشت. در این صورت جایگاهمان بهتر از این خواهد شد.

او ادامه داد: من به عنوان کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر می‌گویم که در المپیک توکیو، هم در انفرادی و هم تیمی شانس مدال داریم و اکنون می‌خواهیم لیگ ما فعال‌تر شود چون در آینده این رشته هم تاثیرگذار خواهد بود.

*باقرزاده: به مربی خارجی نه اعتقاد دارم، نه پولش را دارم

فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: فعالیت در این رشته بسیار سخت است به خصوص اینکه جامعه نگاه خاصی به این گونه رشته‌ها نداشت ولی شرایط بهتر شده و رسانه‌ها و رسانه ملی و رادیو به آن می‌پردازند و وقتی مردم بدانند که این رشته چقدر جذاب است، آن را دنبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مدیران کل دنبال رشته‌هایی بودند که آنها را مطرح کنند حتی استانی بود که تمام بودجه خود را صرف یک تیم فوتبال کرده بود اما امروز شاهد این هستیم که مدیران کل با ما تماس می‌گیرند و پیگیر حضور و فعال کردن این رشته هستند و دیدند شمشیربازی در جهان و آسیا می‌درخشد.

وی عنوان کرد: 27 هیئت فعال داریم و در استان‌ها حداقل یک سالن داریم ولی در استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی کار از مرکز استان به شهرستان‌ها رفته و در آنجا هم فعال شده است‌. ما مانند برخی از رشته‌ها نیستیم و در هر شهرستان و بخش یک سالن هم نداریم و مشکلات سخت افزاری زیادی داریم.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها اصلا توجهی به شمشیربازی نمی‌شد اما در دو سال گذشته نگاه ها تغییر کرده و شاهد هجوم جوانان و نوجوانان به این رشته هستیم؛ به طوری که دیگر ظرفیت ارائه خدمات به آنها نداریم.

باقرزاده یادآور شد: در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته وجود دارد و یک جهش خوب در وزارت ورزش در بخش بودجه داشتیم. اگر نتایج به دست نیاوریم بودجه افزایش نمی‌‌یابد.

وی با اشاره به کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: ما در حالی که فرانسه و روسیه سهمیه سابر را کسب نکردند، المپیکی شدیم. الان هم مجوز اردوهای تیم ملی گرفته شده و اردوها را با حمایت استان‌ها و هیئت ها راه اندازی می‌کنیم تا بهترین نفرات را برای زون آسیا که از 20 اردیبهشت سال بعد آغاز می‌شود، انتخاب کنیم. البته میزبان مسابقات هنوز مشخص نیست. مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برای شمشیربازی و آغاز فعالیت‌های این رشته چند روز پیش صادر شد، بر این اساس اردوهای تیم ملی در اسلحه‌های مختلف دو بخش مردان و بانوان را به زودی آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبق مجوز صادر شده، برگزاری اردو و تمرین باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شامل حضور محدود افراد، قرنطینه، تست PCR و … است. بر این اساس، در حال هماهنگی هستیم تا در استان‌هایی که به لحاظ کرونا وضعیت بهتری دارند، شرایط را برای برگزاری اردو مهیا کنیم. موضوع را به سرمربی‌های تیم‌های مختلف اطلاع دادیم تا برنامه‌های خود و شهر پیشنهادی برای اردو را معرفی کنند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تأکید بر اینکه اردوی تیم ملی اسلحه سابر که برای المپیک کسب سهمیه کرده، در تهران و آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزشکاران این تیم مثل مجتبی عابدینی و علی پاکدامن طی ماه‌های گذشته هم زیر نظر پیمان فخری تمریناتشان را دنبال می‌کردند اما به محض مهیا شدن شرایط، تمرینات به صورت متمرکز پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از برنامه فدراسیون شمشیربازی برای حضور قطعی در مسابقات زون آسیا خبر داد و گفت: طبق آخرین اعلام فدراسیون جهانی، مسابقات قاره‌ای برای توزیع سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک همزمان سال آینده برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با عنوان «زون آسیا» ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ اگرچه مکان آن هنوز مشخص نیست. ایران در هر یک از اسلحه‌های اپه، فلوره و سابر دختران و اپه و فلوره مردان، یک نماینده در این مسابقات خواهد داشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تأکید کرد: تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، تمام رقابت‌های شمشیربازی لغو است و هیچ رویدادی را نخواهیم داشت بنابراین باید با تمرین در اردو، شرایط آمادگی بازیکنان را مهیا کنیم.

باقرزاده با تاکید بر پتانسیل‌های مربیان داخلی اظهار داشت: مربیان داخلی ما عملکرد خوبی داشته‌اند و به همین دلیل اصلا به دنبال مربی خارجی نیستیم. نه تنها علاقه ای نداریم، بلکه بودجه پرداخت حقوق مربی خارجی را هم نداریم. هر مربی ای که بخواهد بیاید، حداقل ماهانه ۴ هزار دلار یا یورو می‌خواهد. در سال ‌های گذشته یعقوبیان، فرجی، فخری و طاهرخانی دوره‌های بین المللی مربی‌گری را در مجارستان دیدند. با این شرایط ارزی امکان استفاده از مربیان خارجی را نداریم. میرمحمدی در فلوره حضور دارد و استعدادهای خوبی را مشخص کرده و ارتباط خوبی با بچه‌ها دارد. یعقوبیان هم در اپه حضور دارد و به طور کامل از مربیان داخلی بهره می‌بریم. به حضور مربیان خارجی اعتقاد ندارم و بودجه آن را هم نداریم‌. از سال 82 تا 86 که حضور داشتم و از 89 تا کنون به صورت دسته جمعی در جایی هستیم که بودجه ما با بودجه بسیاری از رشته‌های مطرح برابر است‌.

وی همچنین در مورد وضعیت قرارداد پیمان فخری برای هدایت تیم ملی اسلحه سابر گفت: مشکلی از این بابت وجود ندارد، قرارداد وی ابتدای هر سال تمدید می‌شود، فخری در حال حاضر با فدراسیون شمشیربازی قرارداد دارد و مصمم و جدی پیگیر وضعیت المپین‌ها است.

وی در پایان گفت: بسته‌های حمایتی برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفتیم. مربیان ما مانند مربیان تنیس نیستند که 10 میلیون بگیرند بلکه 200 تا 300 هزار تومان می‌گیرند و نیاز به حمایت دارند.

*علی‌نژاد: باید به دنبال سالن اختصاصی برای شمشیربازان باشیم

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع شمشیربازی اظهار داشت: فدراسیون شمشیربازی یکی از فدراسیون‌های موفق ایران در سال‌های اخیر بوده و این فدراسیون از یک شرایط نابه‌سامان به وضعیتی رسیده که برای اولین بار سهمیه تیمی المپیک گرفته است. در المپیک ریو عابدینی شانس کسب مدال را داشت. همه معتقدیم این شانس را داریم که شمشیربازی به رشته‌های مدال‌آور در المپیک اضافه شود.

او ادامه داد: اعتقاد دارم این بار آن اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله در تیمی و هم در انفرادی شانس مدال المپیک داشته باشیم. اگر ما در سابر موفق هستیم، با پیمان فخری به این موفقیت دست پیدا کردیم و این جای خوشحالی دارد که چنین سرمایه های انسانی داریم. حتما در اسلحه اپه و فلوره و در بخش بانوان موفقیت داشته باشیم. سابر نشان داد راه برای اسلحه‌های دیگر هم باز است.

وی در ادامه افزود: این روند به راحتی طی نشده اینکه با کره‌جنوبی که قهرمانان جهان و المپیک را در اختیار دارد، پا به پا بالا می‌آییم کار راحتی نیست. همه اینها با مربیان داخلی رقم خورده است و این افتخار است که مربیانی با این سطح دانش داریم‌.

علی نژاد به افزایش بودجه این رشته اشاره کرد و گفت: ما در اسلحه اپه و فلوره و سابر بانوان هم می‌توانیم موفق باشیم و سابر نشان داده این مسیر باز است‌. افزایش بودجه توسط وزارت ورزش و جوانان نیز به واسطه دیده شدن این رشته است. دغدغه ایجاد عدالت را دارم و باید فدراسیون‌ها بر اساس فعالیت ها و نتایج از بودجه دولتی بهره مند شوند و این معنای عدالت است.

علی‌نژاد در مورد حل مشکل سالن شمشیربازان نیز تاکید کرد: من هم اعتقاد دارم شمشیربازی باید سالن مناسبی داشته باشد و باید فکر کنیم ببنیم کجا می‌توانیم یک سالن در اختیار شمشیربازی بگذاریم. اعتقادم بر این است که اصراری برای گرفتن سالنی که در اختیار کشتی است، نباشد چون دیگر در اختیار کشتی است و اخیرا هم بازسازی در آنجا انجام شده است. اما حق فدراسیون است سالن اختصاصی مناسب برای تمرین و رویدادهای پیش رو داشته باشد.

وی افزود: شمشیربازی باید یک سالن داشته باشد و باید فکر کنیم کجا برای آن مناسب است‌. باید دنبال یک سالن باشیم و حق این رشته است که سالن اختصاصی مناسب برای تمرین‌ها و رویدادها داشته باشد. از مدیریت فدراسیون لذت می‌برم و برای حضور در این مجمع انگیزه داشتم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1652338 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • لیگ قهرمانان آسیا| پرسپولیسی‌ها تست کرونا دادند

  • رسول‌پناه: برخی از بازیکنان پرسپولیس با درد و مصدومیت بازی می کنند/ می خواهیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم

  • انتصاب رییس شاخه ژیمناستیک هنری بانوان

  • کریمی دستیار نویدکیا شد

  • اله‌کرم رئیس انجمن پاراتیراندازی شد

  • شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال باقی ماند

  • توضیحات سعادتمند درباره قلیان کشی استقلالی ها

  • برگزاری نشست آنلاین مسئولین FIS با مدیران المپیک زمستانی 2022

  • مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر تمدید شد

  • حضور احمدی در مسابقات بادبانی فرانسه

  • حقوق سه ماهه ۳۹ مربی واریز شد/ پرداخت پاداش رکوردشکنان دوومیدانی

  • حضور 700 نفر و ارسال بیش از 3 هزار دقیقه ویدیو براى مسابقات مجازى ووشو

  • برگزاری دوره کلاس‌بندی سطح یک پاراتکواندو

  • اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال اعلام شد

  • افزایش بودجه فدراسیون و درخواست کاپیتان از رئیس مجمع/ علی‌نژاد: باید به دنبال سالن اختصاصی برای شمشیربازان باشیم

  • لیگ برتر کشتی فرنگی| از اعضای کمیته فنی تست کرونا گرفته شد

  • لیگ برتر دوچرخه سواری| جمشیدیان قهرمان مسابقه تایم تریل شد

  • فردا؛ نشست هیات مدیره استقلال

  • لیگ قهرمانان ۀسیا| بررسی نحوه استفاده از VAR در نشست هماهنگی بازی پرسپولیس و پاختاکور

  • لیگ قهرمانان آسیا| اجرای پروتکل جدید تشریفات پیش از مسابقه

  • پیروانی از شکایت استقلال تبرئه شد

  • عالیشاه: وجه تمایز ما با سایر تیم ها هواداران است/ می خواهیم به فینال برسیم

  • گل محمدی: از بردن خسته نمی شویم/ بازی سختی داریم اما کنار نمی رویم

  • لیگ برتر کشتی فرنگی| پیروزی فولاد اکسین خوزستان و سینا صنعت ایذه در دور دوم

  • دو وزنه بردار دوپینگی محروم شدند

  • لیگ قهرمانان آسیا| رسن یکی از 4 بازیکن هجومی تاثیرگذار یک چهارم نهایی

  • لیگ قهرمانان آسیا| سه بازیکن پرسپولیس در تیم منتخب یک هشتم

  • پایان اردوی گروه دوم ملی پوشان هندبال ساحلی نوجوانان

  • طاهری: بعد از 8 ماه بالاخره کشتی گرفتیم/ مراقبت‌های سفت و سختی انجام می‌شود

  • بنا: آمادگی بدنی کشتی‌گیران خوب نبود/ زمان کافی برای رسیدن به نقطه مطلوب داریم

  • رکوردگیری پارادوومیدانی برگزار می شود

  • جذب مربی خارجی جز در موارد نادر امکان پذیر نیست/ به حذف کامپوند از بازیهای آسیایی اعتراض رسمی می‌کنیم

  • نامگذاری یکی از میادین مازندران به نام شهید کاراته کا

  • لیگ برتر کشتی فرنگی| فولاد اکسین خوزستان و رعد پدافند ارتش با برد آغاز کردند

  • روئینگ قهرمانی کشور| برنامه مسابقات اعلام شد

  • لیگ قهرمانان آسیا| خلیل زاده یکی از چهار مدافع تاثیرگذار یک چهارم نهایی

  • مغانلو: از پرسپولیس، سپاهان، قطر، بلژیک پیشنهاد داشتم/ با عابدزاده حرف نزدم اما از طارمی مشورت گرفتم

  • افزایش بودجه فدراسیون شمشیربازی

  • لیگ برتر والیبال| اسامی داوران و ناظران هفته پنجم اعلام شد

  • باقرزاده: در مسابقات زون آسیا شرکت می کنیم/ به مربی خارجی نه اعتقاد دارم، نه پولش را دارم

تور کیش دانلود آهنگ جدید مای ممبر بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن