اقتصادی

علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۶ علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش

علی‌رغم روند رو به گسترش شیوع کرونا در هند اما تقاضای سوخت در این کشور تقریبا به سطح دوران پیش از کرونا بازگشته و پالایشگاه‌ها در این کشور برای افزایش تولید به تکاپو افتاده‌اند.

علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، علی رغم روند افزایشی شیوع کرونا در هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت در جهان، تقاضای سوخت این کشور دوباره به سطح دوران پیش از کرونا بازگشته و پالایشگاه‌ها در این کشور به دنبال افزایش تولید تمام انواع حامل‌های انرژی هستند.

هند سومین واردکننده نفت در جهان به شمار می‌رود و در حالی حالا شاهد افزایش مصرف انواع حامل‌های انرژی است که در ماه جولای بدترین افت تقاضای حامل‌های انرژی را تجربه کرده است.

با توجه به تقاضای بالای نفت در بازار چین، این افزایش تقاضا در بازار هند هم مزید بر علت شده و در حال اعمال فشار افزایشی بر قیمت نفت در بازار جهانی است.

یکی دیگر از عواملی که در حال حمایت از بازار نفت است، خوش‌بینی‌های ایجادشده ناشی از تولید واکسن کروناست که چشم‌انداز بازار را مثبت کرده است.

بهبود تقاضای نفت در هند به عنوان یکی از پیشران‌های رشد تقاضای انرژی در جهان در کنار رشد کلی تقاضای حامل‌های انرژی در بازارهای آسیایی در حالی اتفاق می‌افتد که در اروپا و آمریکا شاهد اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هستیم که همین امر می‌تواند تاثیر منفی بر تقاضای نفت در جهان بگذارد.

باید گفت که رشد تقاضای نفت در بازار هند، می‌تواند تاثیر قوی‌ترین را بر رشد قیمت نفت در بازار جهانی نسبت به اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا بگذارد؛ چرا که بحث واکسن موضوعی است که چشم‌انداز ماه‌های آینده و حتی سال‌های آتی را تعیین می‌کند، اما رشد تقاضای هند موضوعی است که همین حالا بر بازار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن