اجتماعی

زمان تحویل قطار ملی به شرکت مترو اعلام شد

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۱ زمان تحویل قطار ملی به شرکت مترو اعلام شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر به آمار 85 درصدی داخلی‌سازی قطارهای مترو دست‌ یافته‌ایم، گفت:‌ در تلاشیم که یک رام قطار ملی را تا پایان سال تحویل شهرداری تهران دهیم.

زمان تحویل قطار ملی به شرکت مترو اعلام شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو، اظهار داشت: حدود 30 شرکت دانش‌بنیان برای تولید قطار ملی تا کنون به کارگیری شده‌اند و در حال حاضر ساخت یک واگن نهایی شده و در تلاش هستیم تا پایان سال بتوانیم یک رام قطار ملی را رونمایی و عرضه کنیم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر از 26 درصد به 85 درصد در داخلی‌سازی واگن‌های مترو دست یافته‌ایم و اگر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید داخل انجام گیرد، این درصد بیشتر هم خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: نیاز به یک اراده کلی جهت تقویت داخلی‌سازی قطعات مترو هستیم همچنین در حال حاضر جهاد دانشگاهی تلاش‌های مؤثری انجام داده و برای اینکه به موفقیت‌های بیشتر برسیم به حمایت‌ نیاز دارمیم.

ستاری گفت:‌در حال حاضر یک رام قطار تولید داخل در حال ساخت است که این قطار هیچ تجهیزاتی کمتر از سایر قطارها ندارد و در تلاشیم که هر چه سریع‌تر روی ریل بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت:‌زمانی سرعت‌مان برای استفاده از تولیدات داخل کاهش یافته بود ولی اکنون این روند بهبود یافته و سرعت‌ها برای تولید داخل بیشتر شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد: امیدواریم که بهره‌برداری از یک رام قطار تولید داخل تا پایان سال انجام گیرد و این رام قطار را تحویل شرکت مترو دهیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط پر بازدید ها پر بحث ترین ها بیشترین اشتراک بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن