اجتماعی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ از بارش باران در محورهای شمالی و مرکزی تا جریمه و ضبط گواهینامه متخلفان حادثه‌ساز

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۲:۵۵ آخرین وضعیت جاده‌ها؛ از بارش باران در محورهای شمالی و مرکزی تا جریمه و ضبط گواهینامه متخلفان حادثه‌ساز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش باران در جاده‌های استان‌های شمالی و مرکزی کشور خبر داد.

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ از بارش باران در محورهای شمالی و مرکزی تا جریمه و ضبط گواهینامه متخلفان حادثه‌ساز

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر بارش پراکنده باران در جاده های استانهای شمالی و مرکزی کشور گزارش شده است.

وی با بیان اینکه برابر پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی و وزش باد شدید امروز و فردا در اکثر استانهای کشور ادامه دارد تصریح کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت وزش گردوخاک، شرایط مناسبی برای سفرهای جاده ای وجود ندارد.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی جاده های کشور ترافیک روان و در حال حرکت گزارش شده است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به اینکه تصادفات در ایام نوروز روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است تصریح کرد: عمده ترین علل آن سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی و عدم رعایت مقررات و بی احتیاطی در رانندگی ، عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف است.

وی گفت: بیشتر حوادث جاده ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد؛ لذا رانندگان در این محدوده باید دقت و احتیاط بیشتری لحاظ کنند.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهمترین طرحهای کنترلی جاده ها است و با استفاده از دوربینهای مکانیزه ثبت تخلف و تیمهای گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می شود؛ در این راستا علاوه بر جریمه ، نمره منفی در سوابق راننده ثبت و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است که در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز و رسیدن به سقف نمره ، گواهینامه ضبط می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده هتل پرشین بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن