اقتصادی

آغاز لوله گذاری خط لوله «نورد استریم 2» علی رغم تحریم‌های آمریکا

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۵ آغاز لوله گذاری خط لوله «نورد استریم 2» علی رغم تحریم‌های آمریکا

علی رغم تحریم های آمریکا، روسیه احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 به آلمان را از سر گرفت.

آغاز لوله گذاری خط لوله «نورد استریم 2» علی رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روسیه احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 به آلمان را از سر گرفت و لوله‌گذاری را پس از یک سال توقف به علت تحریم‌های آمریکا شروع کرد.

شرکت سوئیسی-هلندی الاسیس در دسامبر 2019، لوله گذاری این خط لوله را به دنبال تحریم های آمریکا متوقف کرد.

این دو خط لوله که اوکراین را دور می‌زند، ظرفیت ارسال بیش از نیمی از گاز صادراتی روسیه به اروپا را دارد. اختلافات میان مسکو و کی اف در مورد عرضه نفت به توقف صادرات گاز روسیه به اروپا در دهه‌های گذشته شده است.

شرکت نورد استریم 2، مجری این خط لوله در بیانیه ای اعلام کرد: «کشتی لوله گذاری فورچونا 2.6 کیلومتر از این خط لوله را در منطقه اقتصادی انحصاری آلمان در آب های به عمق کمتر از 30 متر لوله گذاری خواهد کرد.»

بنا بر اعلام این شرکت، تمامی مراحل احداث کاملا با مجوزهای موجود مطابقت دارد و به موقع، اطلاعات مربوط به فعالیت های بعدی ساخت و سازهای دریایی را ارائه خواهد داد.

این کنسرسیوم توسط شرکت گس پروم، بزرگ گازی روسیه مدیریت می‌شود و هنوز 100 کیلومتر از این خط لوله مانده تا نصب شود هرچند تاکنون 90 درصد پروژه تکمیل شده است.

مقامات دریایی شهر استرالسوند آلمان به کشتی‌داران اطلاعیه ابلاغ کرده‌اند که فعالیت های احداث این خط لوله تا از 5 دسامبر تا 31 دسامبر در آب های این کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن