سیاسی

اردوغان باید از اقدامات مداخله‌جویانه در روابط همسایگان خود دست بردارد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۲:۲۵ اردوغان باید از اقدامات مداخله‌جویانه در روابط همسایگان خود دست بردارد

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان گفت: باید قبل از آن‌که کار به عذرخواهی دولت ترکیه از مردم ایران برسد، آقای اردغان روی رفتار خود تامل بیشتری داشته باشد.

اردوغان باید از اقدامات مداخله‌جویانه در روابط همسایگان خود دست بردارد

امیرحسین پناهی دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان گفت: در مراسم رژه نیروهای آذربایجان به مناسبت پیروزی جنگ قره‌باغ که در باکو برگزار شد، شاهد شعرخوانی رجب طیب اردوغان با مضمون جدایی مردم آذری در دو طرف رود ارس بودیم. شعرخوانی که بی شک بی هدف نبود و قسمتی از پازل ایجاد ناآرامی در منطقه بود.

وی افزود: زمزمه هایی با درونمایه جدایی طلبی قومیتی از سوی رئیس‌جمهور ترکیه و زنده کردن تفکرات پان ترکیسم و جدایی قسمت های آذری نشین جمهوری اسلامی در ۲۰ آذر یعنی یک روز قبل از هفتاد و چهارمین سالگرد روز آزادی آذربایجان ایران حاکی از عامدانه بودن این عمل خصمانه است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اردوغان بداند با این فتنه انگیزی ها در منطقه کار به جایی نخواهد برد. ملت غیور آذری جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت پاسخ این اقدامات نسنجیده را خواهند داد. آذربایجان ایران تا ابد جزئی از تمامیت ارضی ایران خواهد ماند.

پناهی تصریح کرد: همچنین اردوغان و اربابان اسرائیلی او باید بدانند این گونه اقدامات، نه تنها موجب ناآرامی و تفرقه نمی‌شود، بلکه باعث تقویت و تحکیم یکپارچگی ملت ایران در سراسر کشور خواهد شد و یکدست شدن ملت و دولت را در پی خواهد داشت. همچنین ارتباط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با اینگونه اقدامات گسستنی نیست. اردوغان از اقدامات مداخله جویانه در روابط همسایگان خود دست بردارد و رؤیای برپایی مجدد امپراطوری عثمانی را از خیال بیرون کند.

وی گفت: در روزهای اخیر نیز خبر تماس وزیرخارجه دولت ترکیه با همتای ایرانی خود و در محافل خبری مطرح شد که گویا طرف ترک اذعان کرده است که اردوغان از محتوای جدایی طلبانه شعر بی خبر بوده است. ضمن تشکر از آحاد مردم که در فضای مجازی پاسخ کوبنده‌ای به اضافه‌گویی های رییس جمهور خود سلطان‌پندار ترکیه دادند، پیشنهاد می‌کنم قبل از آن‌که کار به عذرخواهی دولت ترکیه از مردم ایران برسد، آقای اردوغان روی رفتار خود تامل بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن