سیاسی

الهیان: باید اندیشه و سبک زندگی شهید سلیمانی را به نسل جوان جامعه شناساند

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۵ الهیان: باید اندیشه و سبک زندگی شهید سلیمانی را به نسل جوان جامعه شناساند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید کمیته برای تقویت ارتباط بیشتر با کشورهای جبهه مقاومت و ملت‌های مسلمانی که طرفدار تفکر سردار شهید سلیمانی هستند، تشکیل شود تا بتوانیم تعاملات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی را با این کشورها در اولویت قرار دهیم.

الهیان: باید اندیشه و سبک زندگی  شهید سلیمانی را به نسل جوان جامعه شناساند

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اعلام وصول شدن طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و مجازات عاملان و عاملان ترور ایشان و طرح اقدام متقابل در برابر ترور شهید سلیمانی در مجلس، اظهار داشت: از آنجایی که سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی مبدع نوعی سبک زندگی اندیشه انقلابی و منش مقاومت هستند بنابراین باید این اندیشه و سبک زندگی و منش ایشان را به نسل جوان جامعه شناساند و برای آیندگان ثبت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در طرحی که در سامانه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده است مکلف کرده ایم تا کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود تا اندیشه، تفکرات، سبک فرماندهی نظامی و زندگینامه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی مستندسازی شود تا انشاالله برای آیندگان ماندگار باشد.

الهیان خاطرنشان کرد: در این طرح پیشنهاد شده است تا کمیته برای تقویت ارتباط بیشتر با کشورهای جبهه مقاومت و ملت‌های مسلمانی که طرفدار تفکر سردار شهید سلیمانی هستند، تشکیل شود تا بتوانیم تعاملات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی را با این کشورها در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای در قوه قضائیه برای پیگیری‌های حقوقی و قضایی ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، گفت: ما در این طرح این اقدام را تبدیل به قانون خواهیم کرد تا پیگیری‌های کامل و نهایی ترور سردار سلیمانی و مجازات عاملان و آمران این جنایت به قوت دنبال شود.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس تصریح کرد: در طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و مجازات عاملان و آمران ترور ایشان از دستگاه‌های ذیربط خواسته‌ایم تا نسبت به اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه که مطالبه مقام معظم رهبری نیز هست و همچنین مجازات عاملان و آمران ترور ایشان اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

الهیان با بیان اینکه جلسات متعددی در کمیته حقوق بشر مجلس درباره پیگیری ترور شهید سلیمانی تشکیل شده است، گفت: کمیته حقوق بشر مجلس در جلسات نخست خود بعد از شروع مجلس یازدهم پیگیری های حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار سلیمانی از دستگاه‌های مربوطه مطالبه کرده است و آخرین جلسه نیز در این مورد، هفته جاری بوده که با حضور وزارت خارجه، قوه قضاییه و ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت که این نتیجه آماده سازی و ارائه این دو طرح است.

وی به جلسه خود با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این جلسه به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادم تا مسئولان دستگاه‌های مرتبط گزارش‌های حقوقی و قضایی خود را برای پیگیری‌های ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در صحن علنی مجلس به افکار عمومی گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن