اقتصادی

الگوی مصرف مردم اصلاح نشود تولید جوابگو نخواهد بود

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۳ الگوی مصرف مردم اصلاح نشود تولید جوابگو نخواهد بود

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:باید الگوی مصرف ا سلامی که اسراف کردن را گناه می داند و در تاریخ ایران مبتنی بر قناعت بود پیش برویم آیا روا است که پر مصرفی روغن را در تلویزیون تبلیع کنیم؟

الگوی مصرف مردم اصلاح نشود تولید جوابگو نخواهد بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کامبیز بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اعلام کرد: افزایش درآمد بهره برداران و معیشت کشاورزان و امنیت غذایی اصلی ترین کاری است که بخش تحقیقات می تواند در آن تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: در کشور ایران محدودیت منابع آب و خاک و کمبود سرمایه وجود دارد بنابراین باید دانش و تحقیقات با بهره وری به تولید بیشتر کمک کند.

به گفته این مسول رشد تولید از 97 به 125 میلیون تن رسیده که تحقیقات و ترویج پشتوانه این تولید بوده است و دستاوردهای بسیار خوبی که در تولید شکر، برنج، کیفیت کود، پرورش میگو، ماهی در قفس تیلاپیات و زراعت چوب بوده که همه آنها مرهون معرفی ارقام مناسب و ارائه تحقیقات به بخش تولید بوده است.

بازرگان افزود: شاهد رشد 300 درصد پژوهش و 270 درصدی معرفی ارقام جدید زراعی بود و در سال 98 به تعداد 48 رقم جدید به کشاورزان معرفی شد. ارقام دیم 111 درصد و برنج 33 درصد رشد وارقام آبی 8 درصد افزایش یافته است، بخشی از این تحقیقات در تولید واکسن بوده 9 محصول جدید در طی 8 سال گذشته به دام و طیور کشور معرفی شده است.

بازرگان افزود: پیوستن کشور به OECD امکان صادرات بذور کشاورزی را به دست آوردیم و همچنین اکنون بازار ایران برای واردات محصولات دیگر با احتیاط های لازم باز است و اجازه هر گونه وارداتی داده نمی شود.

الگوی مصرف در کشور باید اصلاح شود و گرنه تولید جوابگو نخواهد بود

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی افزود: باید در الگوی مصرف کار شود تولیدات کشاورزی اگرچه 30 درصد طی چند سال گذشته رشد کرده اما منابع ما محدود است و تازمانی که الگوی مصرف مردم اصلاح نشود بخش کشاورزی جوابگوی حرص و ولع مصرف نخواهد بود.

وی افزود: باید الگوی مصرف ا سلامی که اسراف کردن را گناه می داند و در تاریخ ایران مبتنی بر قناعت بود پیش برویم خودکفایی روغن الان 16 درصد است آیا روا است که پر مصرفی روغن را در تلویزیون تبلیع کنیم؟ سرانه مصرف در ایران 19 کیلوگرم و در دنیا 12 کیلوگرم است.

ادامه دارد….

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن