اقتصادی

امکان مشاهده مسیرهای گردشگری ریلی ایران در سایت‌های جهانی

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۲۶ امکان مشاهده مسیرهای گردشگری ریلی ایران در سایت‌های جهانی

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به توسعه قطارهای گردشگری گفت: مسیرهای گردشگری ریلی ایران در همه دنیا برای متقاضیان قابل مشاهده است و در سایت‌های جهانی ثبت شده است.

امکان مشاهده مسیرهای گردشگری ریلی ایران در سایت‌های جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میرحسن موسوی امروز در مراسم بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مرکز جهادی راه‌آهن و دیدار با مدیرعامل و معاونان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بحث حمل و نقل ریلی مسافری دو هدف در دستورکار داریم که یکی افزایش کیفیت و دیگری افزایش کمیّت خدمات در بخش مسافری است.

وی اضافه کرد: در سال 98 برنامه‌ریزی کردیم با وجود خارج‌سازی 700 دستگاه واگن فرسوده، 30 میلیون و 200 هزار مسافر را جابجا کنیم و رشد 7.2 درصدی نسبت به سال 97 داشته باشیم، اما در ایام پیک سفر اسفند 98 بود با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و به این هدف نرسیدیم، اما با این حال، 1.4 درصد رشد در جابجایی مسافر نسبت به سال 97 محقق شد.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: از ابتدای سال 98 ما دیگر واگن بدون تهویه قابل سیر در شبکه راه‌آهن نداریم.

وی اضافه کرد: توجه به حقوق شهروندی را در دستورکار قرار دادیم، سامانه صدای مسافر را راه‌اندازی کردیم، کارشناسان 24 ساعته پاسخگو هستند و اگر مسافری از داخل قطار مشکلی را اطلاع دهد، کارشناسان باید همان لحظه مشکل را دنبال و پیگیری کنند.

موسوی گفت: دستورالعمل جبران کسر خدمات داریم و اگر قطار با تأخیر به مقصد برسد، بسته به میزان تأخیر 50 تا 100 درصد بهای بلیت خسارت مسافر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اگ ر در داخل قطار تلویزیون یا سیستم صوتی یا تهویه دچار مشکل شود و هر اشکالی پیش آید، از قیمت بلیت قطار درصدی کسر و به مسافر برگردانده می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: قبل از پیک نوروز 99 در طول یک ماه همه قطارهای مسافری بازدید و پایش شد.

موسوی افزود: رتبه‌بندی قطارهای مسافری در قالب 3، 4 و 5 ستاره انجام شد و مردم هنگام ورودب ه سایت متوجه سهتند که چه خدماتی باید از قطارها دریافت کنند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: ارتقای ایمنی داخل کوپه‌ها و سالن‌های قطار دردستورکار قرار گرفت. واگن‌ها همه مجهز به کپسول آتش‌نشانی و چکش ایمنی هستند.

وی گفت: راه‌آهن ایران TOP RAIL اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا عضو است.

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: مسیرهای گردشگری ریلی ایران در همه دنیا قابل مشاهده است و در سایت‌های جهانی ثبت شده است.

موسوی گفت: در ارتقای کمی ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها، احداث و بازسازی و توسعه و تجهیز 50 سالن انتظار ایستگاه انجام شد.

وی بیان کرد: 44 دستگاه آسانسور و 15 شیب‌راه در ایستگاه‌های راه‌آهن نصب شد.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: در دوماه اغلب ایستگاه‌های راه‌آهن برای خدمات‌دهی به افراد توانخواه تجهیز شد و در 50 ایستگاه راه‌آهن که 95 درصد مسافران ما تردد دارند، پارکینگ اختصاصی افراد توانخواه، ویلچر، رمپ‌های سوار و پیاده شدن و دیگر تجهیزات ایجاد شد.

موسوی ادامه داد: در سامانه خرید بلیت هم اگر مسافر اعلام کند که توانخواه است، این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. رئیس قطار بداند چه ساعتی و در کدام کوپه مسافر توانخواه دارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن