اقتصادی

باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور/ محصولات کشاورزی دپو شده جمع آوری شود

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۴ باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور/ محصولات کشاورزی دپو شده جمع آوری شود

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز بارندگی گاهی با تندباد لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط بین 5 تا 7 درجه در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود.

باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور/ محصولات کشاورزی دپو شده جمع آوری شود

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از ظهر امروز ۲۹ شهریور با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز خواهیم داشت.

وی افزود: اواخر وقت امروز بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط حدود 5 تا 7 درجه سلسیوس در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود که اثر آن آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها است، توصیه می شود احتیاط در تردد جاده ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده در دستور کار باشد.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۳۱ شهریور دمای هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سواحل خزر ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه ۳۱ شهریور در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دمای هوا ۵ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

نقشینه اضافه کرد: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید خواهیم داشت و همچنین شمال خلیج فارس مواج است و از دوشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور و گذشته باد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۳۰ شهریور بارش ها در غرب گیلان و برخی مناطق مازندران شدت می گیرد همچنین خراسان شمالی و شمال آذربایجان شرقی را در بر خواهد گرفت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه بارندگی‌ها در مناطق مذکور تداوم دارد، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ابرناکی کاهش یافته و فقط در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

نقشینه گفت: روز پنجشنبه سوم شهریور به همراه گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و سواحل خزر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن