اقتصادی

بومی‌سازی هزار قطعه معدنی/تولید ۲۹ میلیون تن آهن اسفنجی طی امسال

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ بومی‌سازی هزار قطعه معدنی/تولید ۲۹ میلیون تن آهن اسفنجی طی امسال

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه تولید ۲۹ میلیون تن آهن اسفنجی طی سال جاری، گفت: شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، علاوه بر توسعه در بخش تولید، سرمایه‌گذاری در حوزه زیربنایی را نیز آغاز کرده‌اند.

بومی‌سازی هزار قطعه معدنی/تولید ۲۹ میلیون تن  آهن اسفنجی طی امسال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور با اشاره به اجرای طرح جامع فولاد اظهار داشت: در طرح جامع فولاد، در صدد رفتن به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده و تبدیل شمش به ورق و فولادهای آلیاژی هستیم.

به گفته غریب پور، نقش بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی، ۲۴ میلیارد دلار است که بیش از ۱۲ میلیارد دلار آن مربوط به صنعت فولاد است.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، علاوه بر توسعه در بخش تولید، سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی را نیز آغاز کرده اند.

افزایش ظرفیت های تولید

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: اتفاقات بزرگی در صنعت فولاد همچون دستیابی به ظرفیت تولید کنسانتره از ۵۷ میلیون به 62 میلیون تن، گندله سنگ آهن از47 میلیون به 54 میلیون تن ظرفیت فولاد از ۳۷ به ۴۲ میلیون تن در سال جاری از جمله این تحولات است.

غریب پور گفت: ایران در سال گذشته به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده جهان، 27 میلیون تن از این محصول تولید کرد و امسال پیش بینی می شود رقم تولید آهن اسفنجی به ۲۹ میلیون تن افزایش یابد.

وی همچنین اظهار داشت: با اقدام ترکیبی، سال گذشته میزان صادرات فولاد ۳۷ درصد افزایش یافت.

غریب پور به وضعیت کاهشی تولید فولاد در جهان اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تولید ایران ۱۰ درصد رشد یافت که بالاترین میزان رشد در دنیا بود.

وی ادامه داد: در برنامه امسال بومی سازی هزار قطعه در نظر گرفته شده است و برنامه ایمیدرو در حوزه بومی سازی، فعالیت بر روی ماشین سازی است.

غریب پور درباره توسعه در تولید آلومینیوم گفت: در بخش آلومینیوم، نزدیک به ۷۰ درصد به میزان ظرفیت افزوده شد و طبق برنامه ریزی ها، ظرفیت تولید سالکو(آلومینیوم جنوب) تا پایان امسال به ۳۰۰ هزار تن می رسد.

پیشتازی ایمیدرو در جلوگیری از خام فروشی

وی همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح بازارچه سنگ های قیمتی از ۷-۸ ماه گذشته، حاکی از پیشتازی ایمیدرو در تحقق موضوع جلوگیری از خام فروشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره این صنعت است.

رییس هیات عامل ایمیدرو به اهمیت اکتشاف در برنامه ها و اقدامات ایمیدرو اشاره کرد و گفت: در بخش حفاری اکتشافی، برنامه یک میلیون حفاری را داریم که اقدامی چشمگیر است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن