اقتصادی

تجاری سازی مهمترین مشکل شرکت‌های فناور و دانش بنیان/ جلوی مهاجرت نخبگان را با مشاغل فناورانه بگیریم

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۲:۴۶ تجاری سازی مهمترین مشکل شرکت‌های فناور و دانش بنیان/ جلوی مهاجرت نخبگان را با مشاغل فناورانه بگیریم

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج در اولین رویداد تا ثریا گفت: جوانان تحصیل کرده که برای اشتغال به خارج می‌روند، اگر امکانات شغل در داخل داشته باشند، مهاجرت نمی‌کنند.

تجاری سازی مهمترین مشکل شرکت‌های فناور و دانش بنیان/ جلوی مهاجرت نخبگان را با مشاغل فناورانه بگیریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا محمدتقی‌زاده مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج امروز در مراسم اختتامیه اولین رویداد تا ثریا در محل سالن شهید فخری‌زاده در لانه سابق جاسوسی آمریکا اظهار داشت: یک حرکت با شتاب فزاینده در تولید دانش در کشور ما برای حل مسائل کشور شکل گرفته و مجموعه‌های فعال در کشور در این زمینه تلاش می‌کنند و ما در بنیاد تعاون بسیج و مجموعه پیشگامان پشتیبان این شرکت‌ها برای حل مسائل کشور هستیم.

وی تأکید کرد: باید طرح‌های نوآورانه و فناورانه را به سمت تجاری‌سازی سوق دهیم، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه فناوری و دانش صورت می‌گیرد، اما در بحث تجاری‌سازی این فناوری دچار ضعف هستیم و سعی شده است، در این نمایشگاه مجموعه حامیان و کسانی که دانش فنی دارند، در کنار همدیگر قرار دهیم تا بتوانیم از این طریق دانش و فناوری را در صحنه مدیریت کشور وارد کنیم و از دانش آنها حمایت کنیم. در این دو روز نمایشگاه اولین رویداد فناوری تا ثریا این اتفاق افتاده است و شرکت‌های حامی در کنار تولیدکنندگان فناوری قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج گفت: بخشی از آنچه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، ثمره یکی دو ساله است و کاری است که به تازگی شروع نشده، بلکه یک بخشی از گزارش عملکرد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که نمونه‌سازی شده و تا مرحله تجاری‌سازی پیش رفته است.

سردار تقی‌زاده اظهار داشت: بخشی از تیم‌های حاضر در این نمایشگاه دنبال توسعه بازار هستند، بخشی دنبال صنعتی‌سازی هستند و باید ببینیم در ادامه برنامه رویداد تا ثریا چه مقدار تجاری‌سازی و عقد قرارداد به وقوع خواهد پیوست. اکثریت این افراد قراردادهایی با حامیان خود منعقد می‌کنند و از فرایند نمونه‌سازی به فرایند تجاری‌سازی دانش عبور می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که چرا برخی از فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها برای پیدا کردن شغل به خارج از کشور مراجعه می‌کنند، آیا امکان استفاده از آنها در داخل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: علت رفتن یک عده از فارغ‌التحصیلان استفاده نکردن از آنها در داخل کشور است یا اینکه از آنها استفاده نشده است یا گاهی از محصولات آنها استفاده نمی‌شود، اما در نمایشگاه‌هایی مانند رویداد فناوری تا ثریا تلاش بر این است که محصول شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ارائه شود و کسانی که متقاضی این فناوری‌ها هستند، با آنها قرارداد ببندند. در برخی از غرفه‌ها تیم‌های صادراتی خوبی شکل گرفته و اینها به همت جوانان شکل گرفته است.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج همچنین گفت: مرکز رویداد شهید فخری‌زاده که تازه راه‌اندازی شده و اولین برنامه آن همین نمایشگاه اولین رویداد تا ثریا بوده است قرار است به صورت مستمر محل رفت و آمد شرکت‌های دانش‌بنیا ن و فناور، همچنین متقاضیان محصولات و دانش‌ آنها باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن