اقتصادی

تجمع سهامداران بانک مهر اقتصاد روبروی کاخ دادگستری و بانک مرکزی

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۰۰:۰۶ تجمع سهامداران بانک مهر اقتصاد روبروی کاخ دادگستری و بانک مرکزی

صبح امروز برخی سهامداران بانک ادغام شده مهر اقتصاد در مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند.

تجمع سهامداران بانک مهر اقتصاد روبروی کاخ دادگستری و بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز برخی سهامداران بانک ادغام شده مهر اقتصاد در مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به قیمت‌گذاری غیر منصفانه سهام بانک مهر اقتصاد انجام شد.

سالاری یکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار ما می‌گوید: سهامداران به جریان ادغام و ارزش‌گذاری اموال بانک اعتراض دارند چون معتقدند قیمت تعیین شده از ارزش واقعی آن بسیار کمتر است.

یکی دیگر از افراد حاضر در تجمع می‌گوید: قیمت سهامی که تعیین شده 1400 تومان است و با این همه تورم و افزایش قیمت‌ها ارزش سهام این بانک تغییری نکرده است. در حالی که سهام بانک های مشابه در طول این مدت شاهد افزایش چشمگیری بوده اند. علاوه بر اینکه این بانک بر اساس صورت های مالی بانکی سودآور بوده و دلیلی برای قیمت گذاری چنین پایین برای سهام آن وجود ندارد.

یکی دیگر از تجمع‌کنندگان می‌گوید:‌ نماد این بانک 2 سال بسته بوده و در این مدت هیچ سودی به سهامداران پرداخت نشده است و معلوم نیست سود این دو سال به کجا رفته است. چرا نباید قبل از تصمیمی مانند ادغام به ابعاد مختلف آن از جمله منافع سهامداران توجه شود؟ چرا قبل از اجرا تکلیف این سهام به درستی مشخص نشده است؟

به گزارش فارس هدف تجمع‌کنندگان در برابر کاخ دادگستری طرح مساله با مسئولان قضایی و درخواست برای ورود این نهاد به موضوع ارزش‌گذاری سهام بانک بوده است.

تجمع‌کنندگان پس از تجمع در مقابل کاخ دادگستری، در مقابل درب اصلی بانک مرکزی نیز تجمع کردند تا درخواست های خود را به گوش مدیران ارشد بانک مرکزی برسانند. آنها می‌گویند بانک مرکزی دقت کافی در ارزش‌گذاری سهام آنها نداشته است.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری در سامانه فارس من نیز مطالبه‌ای را با 4500 امضا با عنوان «ضرورت ارزش‌گذاری منصفانه بانک مهر اقتصاد» به ثبت رسانده‌اند و خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

ثبت‌کنندگان این سوژه نوشته‌اند: «طبق بند هفت صفحه 72 گزارش هیات کارشناسان رسمی دادگستری مربوط به ارزش‌گذاری بانک مهر اقتصاد، تعیین ارزش ویژه کل و ارزش ویژه هر سهم شرکت در تاریخ 29 اسفندماه 1397 آمده است، سوال ما این است اگر ارزش ویژه در این تاریخ انجام شده و برآورده شده، چرا بلافاصله بعد از محاسبه این ارزش‌گذاری، مجمع ادغام تشکیل نشده بود و با سهامداران تسویه نکرده‌اند، حال که یک سال و سه ماه از این تاریخ گذشته است، آیا باید بپذیریم که براساس قیمت‌گذاری یک سال و سه ماه پیش این ارزش‌گذاری انجام و با سهامداران تسویه شود؟

نکته بسیار مهم اینجاست که در تاریخ 29 اسفندماه 1397 اضافه ارزش شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان 14 هزار و 600 میلیارد تومان توسط کارشناسان محترم دادگستری برآورد گردیده است، این در حالی است که این شرکت مالک 12 درصد شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ۲۰ درصد آلومینیوم ایرانا یرالکو، 100 درصد نیروگاه کازرون و مالک 67 درصد سهام شرکت تراکتورسازی ایران است، اگر صرفا همین سه شرکتی که گفته شد را مبنای ارزش‌گذاری قرار دهیم، ارزش‌گذاری این سه شرکت با توجه به اینکه قیمت خودشان یا مشابه خودشان در بازار سرمایه وجود دارد. اضافه ارزش شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان می‌کند.»

خبرگزاری فارس تلاش می‌کند این موضوع را با نهادهای مسئول مطرح کرده و مطالبه ثبت‌کنندگان سوژه را پیگیری نماید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن