اقتصادی

تفاهم‌نامه نوسازی 1580 دستگاه حمل و نقل عمومی 68 شهر منعقد شد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۷:۲۴ تفاهم‌نامه نوسازی 1580 دستگاه حمل و نقل عمومی 68 شهر منعقد شد

تفاهم‌نامه بازسازی ۵ هزار دستگاه اتوبوس در شش کلان‌شهر و ۶۸ شهر میان سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری 3 کلان شهرمنعقد شد.

تفاهم‌نامه نوسازی 1580 دستگاه حمل و نقل عمومی 68 شهر منعقد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تفاهم نامه نوسازی ۵ هزار دستگاه اتوبوس در شش کلانشهر و ۶۸ شهر میان مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیران شهرداری 3 کلان شهر اهواز، کرج و کرمانشاه به نمایندگی از دیگر شهر‌ها منعقد شد.

حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه بودجه اظهار داشت: این طرح مربوط به بازسازی اساسی ۵ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی در ۶۸ شهر بوده که منابع آن از محل وجوه اداره شده از محل بند یک تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ قبلاً برای هزار دستگاه اتوبوس در تهران و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان انجام شده بود و امروز 1580 دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی بقیه شهرها را در بر می‌گیرد.

پورمحمدی افزود: حسب تاکید دولت، در قالب وجوه اداره شده منابع بودجه در اختیار صندوق کارآفرینی امید گذاشته شده و صندوق نیز تعهد کرده دو برابر آن را تسهیلات دهد و مابقی منابع از محل از طریق شهرداری ها و آورده متقاضی تامین می‌شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه از مزایای این طرح کاهش مصرف سوخت، توسعه ظرفیت، ارتقا امنیت رفاه حال شهروندان و اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات ۵ ساله با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می‌شود و مابقی منابع از محل آورده متقاضی و کمک بلاعوض و تسهیلات شهرداری که حداقل ۱۰۰ میلیون تومان بوده در نظر گرفته شده است. در مجموع ۳۵۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد که ۱۱۸ میلیارد تومان آن از منابع اداره شده سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

در این نشست موسی شاعری شهردار اهواز تصریح کرد: با توجه به محدودیت های جدی برای ورود اتوبوس جدید به حمل و نقل عمومی تنها راه موجود اورهال و بازسازی ناوگان موجود است. شیوع کرونا باعث شد که نیاز به حمل و نقل عمومی بیشتر شود و توسعه این بخش ضرورت دارد. امیدواریم هر چه سریعتر این توافق اجرایی شود.

همچنین علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار کرج با اشاره به افزایش قیمت خرید اتوبوس درون شهری بیان داشت: در گذشته با یک میلیارد تومان چند دستگاه اتوبوس خریداری می شد اما اکنون هزینه هر اتوبوس ۴ میلیارد تومان است که البته شرکت‌های مطرح داخلی در این زمینه عنوان می‌کنند که قادر به تولید نیستند.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر با شرکت ایران خودرو دیزل در نوسازی همکاری داریم و هزینه آن ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میلیارد تومان است.

در این نشست اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با استقبال از توسعه و بازسازی حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در شرایط کنونی یکی از راهکارها افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی است که جنبه اجتماعی داشته و باید به آن توجه شود صندوق تلاش خود را برای بازسازی حمل و نقل عمومی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن