فرهنگ و هنر

تقریظ رهبر انقلاب برای کتاب طب اسلامی در آینه وحی

به گزارش مشرق، دکتر رضا منتظر، پزشک طب اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت: ضمن عرض سلام و تبریک عید امامت حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه، با کمال مسرّت باخبر شدیم که یکی از کتاب‌هایی که تألیف کرده‌ایم به رؤیت مقام معظم رهبری رسیده است و ایشان بر آن تقریظی را مرحمت فرموده‌اند.

کتاب طب اسلامی در آینه وحی، حاصل سه سال تحقیق مشترک اینجانب و آقای دکتر محسن مردانی (دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان و از پزشکان مجرب و صاحب نام ارتوپدی) می‌باشد و در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسید ولی متأسفانه در این چهار سال مورد توجه قرار نگرفت و چندان دیده نشد.

ما تصور نمی‌کردیم کتاب روزی به دست حضرت آقا رسیده و مورد توجه ایشان قرار گیرد.

به نظر می‌رسد این اولین بار است که معظم له بر کتابی علمی که موضوع آن متفاوت از دفاع مقدس است تقریظ نوشته‌اند. شاید به این خاطر که تلاش در عرصه علم بومی خصوصا در حوزه سلامت این روزها خود تبدیل به دفاعی مقدس شده است.

خداوند متعال را به واسطه این توفیق و نعمت سپاس می‌گوییم.

طب اسلامی در سال‌های اخیر موضوع پر چالشی بوده است. متأسفانه باید اقرار کرد که عده‌ای با این عنوان، مرتکب رفتارهایی شده اند که قابل دفاع نیست.

اما به نظر می‌رسد رهبری با این تقریظ خود عنوان "طب اسلامی" و تعریف و چهارچوب ارائه شده برای آن در این کتاب را پذیرفته اند.

بدیهی است، ما از طب اسلامی با تعریف و روشی که در این کتاب تبیین کرده ایم دفاع می‌کنیم و از این پس محققان و علاقمندان می‌توانند حول قرائتی که در این کتاب از "طب اسلامی" ارائه شده اجماع کرده به وحدت و انسجام برسند.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن