سیاسی

توافق دولت با آژانس انرژی هسته‌ای در تضاد با قانون مجلس است

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۲:۵۲ توافق دولت با آژانس انرژی هسته‌ای در تضاد با قانون مجلس است

نماینده کرمان در مجلس گفت: بیانیه و توافق مشترک سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت با سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای در تضاد کامل با مصوبه مجلس بوده و حتی 3 بند این بیانیه کاملا علیه این قانون است.

توافق دولت با آژانس انرژی هسته‌ای در تضاد با قانون مجلس است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 4 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اظهار داشت: مواد یک، دو ، سه، شش و هفت قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها بر خروج جمهوری اسلامی ایران از پروتکل الحاقی بعد از 2 ماه از لازم الاجراء شدن این قانون تاکید کرده است.

وی افزود: ماده 6 این قانون تاکید دارد که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد از جمله کشورهای 1+4 یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادراتی و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین برگشت کامل ارز حاصل از فروش نفت، 2 ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون در مجلس نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: اکنون بیانیه مشترک سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی کشورمان در تضاد کامل با مصوبه مجلس است و سه بند این بیانیه کاملا علیه این قانون تاکید دارد.

زاهدی با اشاره به بند یک بیانیه مشترک آژانس، اظهار کرد: ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس همانند قبل ادامه می‌دهد در صورتی که ما در مصوبه مجلس اعلام کرده بودیم که باید بعد از 2 ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

وی تصریح کرد: دولتمردان چه اتفاقی افتاده است؟ قانون را چرا با این صراحت اجرا نمی‌کنید در صورتی که مقام معظم رهبری تاکید کرده ابتدا باید تحریم‌ها رفع و راستی آزمایی انجام شود تا ما در برجام بمانیم اما اکنون نه تحریمی لغو شده و نه فرصتی باقی مانده است.

زاهدی گفت: بند 2 بیانیه مشترک آژانس تصریح دارد که یک تفاهم نامه فنی دوجانبه موقت سازگار با قانون مجلس که به موجب آن آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت ضروری خود طبق فهرست پیوست به مدت 3 ماه ادامه خواهد داد که این موضوع هم در تضاد با مصوبه مجلس است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن