اجتماعی

توقع مردم برای سیاهپوشی هرچه بیشتر شهر به جا است/شهرداری نسبت به سال گذشته کم کاری نداشته است

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۸ توقع مردم برای سیاهپوشی هرچه بیشتر شهر به جا است/شهرداری نسبت به سال گذشته کم کاری نداشته است

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: توقع مردم از شهرداری برای سیاهپوش کردن شهر توقعی به جاست اما مطلعم که شهرداری نسبت به سال گذشته کم کاری نداشته است.

توقع مردم برای سیاهپوشی هرچه بیشتر شهر به جا است/شهرداری نسبت به سال گذشته کم کاری نداشته است

سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص اینکه برخی از مردم شهر تهران معتقدند که شهرداری تهران عملکرد مناسبی در حوزه سیاه پوش کردن شهر در آستانه ماه محرم و ماه عزای اباعبدالله(ع) نداشته است و شهر به خوبی سیاهپوش نشده است گفت: هر سال مراسم عزاداری در سطوح مختلفی از هیات های بزرگ تا هیات کوچک خردسالان در شهر تهران و در هر کوچه و پس کوچه برگزار می شد و هر گوشه شهر می دیدیم که حسینه ها و تکیه هایی برپا می شد که خود این ها به سیاه پوش شدن شهر کمک می کرد.

وی ادامه داد: اما امسال به دلیل شیوع کرونا ایستگاه های صلواتی متعددی که وجود داشت به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شد در حالی که اینها هر کدام اقدام به توزیع چای و شربت می کردند و با پخش نوحه و نوای عاشورایی در تقویت حال و هوای عزای حسینی موثر بودند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران افزود: از سوی دیگر دستگاه های دولتی و سازمان ها و نهادها هم مثل سال قبل در سیاه پوش کردن شهر توفیق زیادی نداشتند. سال قبل برای مثال هر بانک و هر نهاد دولتی یک ایستگاه صلواتی در نزدیکی خودش برپا می کرد که همین هم در تغییر حال و هوای شهر نقش داشت.

وی ادامه داد: شهرداری تهران براساس گزارش هایی که گرفتم نسبت به سال گذشته کوتاهی نکرده و اقداماتش چند برابر سال های گذشته بوده است اما این کمبودها و نقص همه دستگاه ها به طور کلی دست به دست هم داده است تا نمودی که باید داشته باشد را نبینیم.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: البته مطلع شدم که از ۲ روز گذشته شهردار تهران به شهرداران مناطق دستورات اکیدی برای افزایش سیاه پوشی شهر داده اند که دیده ام کارهای خوبی شروع شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: امسال شرایط کرونا نگذاشته است که همه جای شهر سیاه پوش نباشد البته یادمان باشد که سال گذشته هم همه شهر توسط شهرداری تهران سیاهپوش نمی شد بلکه هیات ها و ایستگاه های صلواتی هم پای کار می آمدند.

سردار یزدی در پاسخ به این سوال که خیلی از مردم و منتقدان معتقدند که درست است که شرایط کرونا است و هیات های محلی کم شده است اما در این شرایط باید شهرداری تهران حجم کارهای هر ساله خود را افزایش می داد گفت: این توقع توقع بی جایی نیست که مردم دارند.

وی ادامه داد: اینکه مردم توقع داشته باشند در شرایطی که تکایا و ایستگاه های صلواتی کاهش یافته است شهرداری اقدامات بیشتری را انجام دهد درست است اما براساس اطلاع موثق بنده شهرداری نسبت به سال گذشته حجم کارهای اجرایی اش چندین برابر شده است.

فرمانده سپاه رسول الله (ص) تهران گفت: برای مثال من خبر دارم که شهرداری در زمینه کمک به برگزاری هیأت ها اقدامات خوبی کرده است و برای نمونه در یک فقره بیش از ۲۵۰۰ متر مربع موکت در اختیار یکی از هیات ها قرار داده است.

سردار یزدی افزود: از سوی دیگر شهرداری ورزشگاه ها و فضاهای باز در اختیار خود را برای برگزاری هیأت ها آماده برگزاری مراسم کرده است که اینها کارهایی بوده است که باعث شده یک بخشی از توانایی شهرداری تهران صرف این امور شود.

وی ادامه داد: ولی به هر حال مردم توقع دارند از شهرداری شهرشان که شهر را به گونه ای مهیای مراسم عزای حسینی کند که مردم دوست دارند و بر این اساس هم باید شهرداری تلاشش را چند برابری کند.

سردار یزدی درخصوص این سوال که آیا شما این تلاش را در شهرداری تهران می بینید؟ زیرا برخی معتقدند شهرداری دعبی برای این موضوع(توجه به سیاه پوش شدن و آماده سازی شهر تهران برای ایام عزای سید الشهدا) ندارد گفت: اینگونه نیست واقعا من در تماس و ارتباطی که با شهرداران مناطق دارم دیدم و مطلعم که اینها واقعا دل نگران محرم هستند.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق و خود شهردار تهران نسبت به عزای حسینی حساسیت دارند و علاقه مند به برگزاری با شکوه این مراسم هستند و خودشان هیأتی هستند و اینگونه نیست که به این موضوع بی تفاوت باشند.

سردار یزدی گفت: این عزیزان برنامه های خودشان را انجام داده اند اما شهر تهران بزرگ است و کار بزرگی لازم است و از سوی دیگر هم مردم توقع درستی دارند اما علی ایحال شهرداری در حال کار و تلاش است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن