اقتصادی

تکمیل «بزرگراه هراز» از آبعلی تا تونل آبشار/ تأثیر «منظر راه» در کاهش سوانح رانندگی

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۷ تکمیل «بزرگراه هراز» از آبعلی تا تونل آبشار/ تأثیر «منظر راه» در کاهش سوانح رانندگی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: محور هراز از حدفاصل آبعلی تا تونل آبشار تقریباً به صورت بزرگراه و رفت و برگشت تکمیل شد، همچنین از پیست آبعلی تا شهر آبعلی هم در برخی قطعات مسیر چهار خطه است و در برخی مقاطع ایمن‌سازی انجام شد.

تکمیل «بزرگراه هراز» از آبعلی تا تونل آبشار/ تأثیر «منظر راه» در کاهش سوانح رانندگی

حیدر نوروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت بهسازی مداوم محورهای مواصلاتی و جاده های استان، اظهار داشت: محورهای استان تهران جزو پرترددترین جاده های کشور است و در این راستا به دلیل آسیب هایی که به دلیل تردد زیاد خودرو خصوصا ناوگان سنگین در محورها رخ می دهد، بهسازی ممتد و دقیق نظیر روکش آسفالت، لکه گیری، به روزسازی علائم و غیره با تجهیزات مجهز امری ضروری است.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه نگهداری محورها، ارتقاء سطح ایمنی جاده ها و کاهش سوانح رانندگی، از مزایای نگهداری جاده ها است.

* توجه به منظر راه در راستای ارتقای ایمنی محورها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تصریح کرد: ما در استان تهران 3 محور داریم که از البرز می‌گذرد و در حوزه نگهداری راه‌ها و راهداری زمستانی بسیار مورد توجه است که شامل محورهای تهران – فیروزکوه، تهران – هراز و تهران – البرز است.

نوروزی با تأکید بر اینکه ‌ایمن‌سازی این محورها در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار دارد، اضافه کرد: در جاده هراز بهسازی و تعمیرات مسیر به خوبی انجام شد، محور هراز یکی از محورهای گردشگری کشور است و از نظر منظر راه، مسیری بسیار مناسب است در این محور در حوزه ایمن‌سازی، اتفاقات خوبی رخ داد.

وی با اشاره به توجه به منظر راه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: کاربران جاده در کنار انتظار دریافت خدمات ضروری و ایمنی، به موضوع منظر آرایی محور توجه دارند و این مهم از سوی سازمان راهداری و راهداران مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران پاکسازی جاده ها از نخاله‌های ساختمانی، منظم سازی و بهسازی حفاظ های بتنی، ترکیب رنگ های استاندارد در مورد حفاظ های بتنی و گاردریل ها، رنگ آمیزی دقیق تابلوها و خط کشی منظم را برخی مصادیق در این باره دانست.

* تکمیل چهارخطه جاده هراز از آبعلی تا تونل آبشار به صورت بزرگراه

نوروزی با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه چهارخطه کردن محور هراز در دو استان تهران و مازندران، ادامه داد: در حال حاضر محور هراز از حدفاصل آبعلی تا تونل آبشار تقریباً به صورت بزرگراه و رفت و برگشت تکمیل شده است، همچنین از پیست آبعلی تا شهر آبعلی هم برخی مناطق مسیر چهار خطه است و در برخی مقاطع راه ایمن‌سازی انجام شده است.

* بهسازی و رفع نقاط پرحادثه گالری امامزاده هاشم در محور هراز

‌وی اضافه کرد: در کنار حوزه نگهداری راه، موضوع رفع نقاط پرحادثه را در دستور کار قرار داده‌ایم، در این راستا گالری امامزاده هاشم در محور هراز از نظر رفع نقاط پرحادثه و بهسازی در دستور کار قرار گرفت و امروز بسیار مناسب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: همچنین در محور هراز احداث دیوار سنگی در نقاط پرتگاهی مورد توجه قرار گرفت و در این باره پروژه اجرا شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن