سیاسی

جریان اقامه نماز در دانشگاه‌ها زنده و پویاست

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۴ جریان اقامه نماز در دانشگاه‌ها زنده و پویاست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه جریان اقامه نماز در دانشگاه‌ها زنده و پویاست، گفت: هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاست.

جریان اقامه نماز در دانشگاه‌ها زنده و پویاست

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه هم اندیشی و هم افزایی در برنامه‌ها و بررسی شیوه تدوین سند راهبردی ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها به تشریح جایگاه و اهمیت نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین اسباب ذکر است و نیاز به ذکر و یادآوری دائم دارد. در نظام اسلامی طبق فرموده خداوند در قرآن کریم اولین نشانه حاکمیت اسلام در یک جامعه اقامه نماز است.
وی یادآور شد: بحمدالله به برکت انقلاب و رهنمود‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری و مجاهدت، مجاهدان اتفاقات بزرگی در حوزه اقامه نماز افتاده و ما باید شکرگزار باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: جریان اقامه نماز امروز، در دانشگاه‌های ما جریانی زنده و پویا است و در دستگاه‌های مختلف اتفاقات خوبی افتاده، البته توفیقات مجموعه تابع متغیر‌های متفاوتی است.

وی تصریح کرد: مهارت ارتباطی امام جماعت، فضای فیزیکی مسجد و نمازخانه و امکانات و اهتمام مدیران به مسأله نماز عواملی هستند که در کیفیت نماز مؤثر هستند. البته به جرأت می‌توان گفت بعد از بقاع متبرکه، بهترین و با شکوه‌ترین نماز جماعت را در فضا‌های دانشگاهی داریم، که این جای شکر دارد.
رستمی در ادامه افزود: در اکثر فضا‌های آموزش‌عالی کشورمان آنجا که همکاری مناسب وجود دارد خروجی‌ها هم خوب است. بهترین و مؤثرترین کاری که در فضای فرهنگی دینی، که از آسیب‌هایی که دانشجو‌ها در فضای فرهنگی و عمومی دانشگاه دارند که یکی از نگرانی‌های متولیان فرهنگی هم هست بحث نماز است.
وی در دانشگاه‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: تمام مطالعات نشان می‌دهد که هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: ما هرکاری که برای نماز انجام می‌دهیم ضمن اینکه یک فریضه دینی برای همه‌ما و مسئولین است در عین حال یک سرمایه گذاری برای آینده است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن