سیاسی

خلأهای قانونی موارد مشابه تخریب خانه بانوی بندرعباسی را در مجلس بررسی می‌کنیم

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ – ۲۱:۳۴ خلأهای قانونی موارد مشابه تخریب خانه بانوی بندرعباسی را در مجلس بررسی می‌کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تخریب خانه یک خانم سرپرست خانوار در بندرعباس گفت: حتما باید در کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع مطرح شده و لازم بررسی شود؛ ما این مسئله را در مجلس مطرح خواهیم کرد و چناچه به این نتیجه رسیدند که خلأ کجاست باید آن شناسایی شده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

خلأهای قانونی موارد مشابه تخریب خانه بانوی بندرعباسی را در مجلس بررسی می‌کنیم

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درپی تخریب خانه یک خانم سرپرست خانوار در بندرعباس اظهار داشت: واقعیت این است که هر کسی در هر جایگاهی هست و می‌خواهد قانون را اعمال کند -از آنجایی که قانون ما برگرفته از شرع است- حتما باید موازین اخلاقی را رعایت کرده و مراعات افراد را داشته باشند ولو با اعمال قانون.

وی افزود: اینکه بخواهند برخورد غیراخلاقی و حتی عدول از قانون کنند که پسندیده نیست و باید به حال آن فکری کرد؛ کما اینکه قوه قضاییه موضعی گرفت که با خاطیان برخورد و مشکلات این خانم جبران شود ولی ما هم باید رویه‌ها را اصلاح کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ اینکه بخواهیم به صورت موردی به مسئله‌ای بپردازیم و حل و جبران مشکل کنیم کفایت نمی‌کند، لذا رویه‌‌ها باید درست شود که هم باید یک بازنگری در قانون و هم در عملکرد افراد صورت گیرد. یعنی باز هم اگر قانون به گونه‌ای باشد که عدول از موازین اخلاق اسلامی شده،‌فرد باید مجازات شود و این امر می‌تواند بازدارنده باشد.

رحمانی بر همین اساس اضافه کرد: بخشی از این موارد به خلا قانونی و اشکالات قانونی برمی‌گردد لذا اگر احیانا خلاءهای قانونی در این رابطه وجود دارد باید مدنظر قرار گیرد و سریع‌تر در جهت اینکه برطرف شود باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: حتما باید در کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع مطرح شده و موارد لازم بررسی شود؛ ما این مسئله را در مجلس مطرح خواهیم کرد و چناچه به این نتیجه رسیدند که خلأ کجاست باید آن شناسایی شده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته قانون هم محترم است و باید از جانب مردم رعایت شود، گفت: اینگونه برداشت نشود که اگر خلاء قانونی هم در این زمینه وجود دارد و کسی کاری کرد هم ایرادی ندارد، در اعمال قانون، هم قانون محترم است و هم باید اخلاق و موازین اخلاقی هم رعایت شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در عین اینکه مردم پایبند به رعایت اصول قانون باشند، اگر اشکالاتی هم در قانون وجود دارد حتما برای رفع آن اقدام و تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: در اعمال قانون هم رعایت اخلاق و موازین اسلامی حتما باید لحاظ شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن